Aanpalend magazijn aan gemeenschappelijke garage in appartementsblok

Eupraxia
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aanpalend magazijn aan gemeenschappelijke garage in appartementsblok

#1 , 23 sep 2016 11:31

Iemand die mij advies zou kunnen geven over volgende situatie ?

Handelspand op gelijkvloers met daaronder een magazijn. Magazijn sluit aan op de gemeenschappelijke garage (met toegangspoort - 8-tal parkeerplaatsen voor eigenaars appartement), maar magazijn is afgesloten d.m.v. een poort die paalt aan de gemeenschappelijke garage. Magazijn maakt deel uit van het handelspand en zit vervat in het aantal 1000sten. Magazijn werd destijds gebruikt als stockageruimte.
Handelspand heeft aantal jaren leeggestaan.

Potentiële koper wil handelspand omvormen tot een kantoorruimte, maar wil van het magazijn gebruik maken om naast archiefruimte daar ook enkele wagens (4-tal) van enkel zijn personeel te plaatsen (geen cliënteel voor het kantoor). Zodoende wil koper ook meebetalen in de gemeenschappelijke kosten garage (zender sectionale poort e.d.).

Probleem stelt zich dat de andere mede-eigenaars zich niet kunnen vinden dat in het magazijn horende bij gelijkvloers, wagens komen. Enige motivatie van hen blijkt "meer trafiek" te zijn.
In de basisakte staat nergens omschreven wat de exacte functie van magazijn dient te zijn...

Vraag van mij is in welke mate de VME zich hierin kan verzetten ? Potentiële koper moet toch toegang hebben tot zijn eigen 'magazijn' of hoe moet ik dit zien ?

Alvast beste dank voor constructieve inbreng,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”