nachtwinkel

superwollie
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

nachtwinkel

#1 , 20 sep 2016 20:21

Beste,

Ik hen eigenaar van een pand in een appartementsblok en dit pand verhuur ik aan een nachtwinkel, reeds een jaar of 10. In de basisakte staat vermeldt dat de winkel voor alle doeleinde gebruikt mag worden.
Een jaar of 2 geleden ben ik brieven beginnen krijgen met de vraag om het contract met de uitbater van de nachtwinkel op te zeggen wegens overlast. Men zou zelfs de statuten van het appartementsblok gewijzigd hebben zodat enkel "standingvolle en luxe- zaken" zich mogen vestigen. Kan dit zomaar?
Nog ter info : ze hebben wel toegelaten aan een bank in hetzelfde gebouw om een bankcontact te installeren. Hier stoppen 's nachts toch ook voertuigen?
Alvast bedankt voor uw antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 21 sep 2016 08:40

Als er een meerderheid van de VME op de AV akkoord was, kan dit. Ben jij dan niet naar de AV geweest? Heb jij geen verslagen van deze vergadering gehad? Blijkbaar weet jij niet 100 % zeker wat er nu in de statuten staat. Dringend eens beginnen lezen.
Een bankautomaat is nog geen nachtwinkel.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”