vochtproblemen woning

nadiake
Topic Starter
Berichten: 8

vochtproblemen woning

#1 , 27 dec 2007 18:27

Geachte,> Ik weet niet of ik hier aan het goede adres ben met mijn probleem maar ik> wil het toch proberen.> Wij kampen al sinds enige tijd met vochtproblemen in onze living.> Loskomend behang, muffe geur.> Wij weten niet goed tot wie wij ons mogen wenden voor deze kosten : onze> brandverzekering maar dit wordt alleen gedekt indien lek in buis of ??> Nu hebben wij altijd gedacht dat dit probleem voort kwam door de buurman.> Het is namelijk zo dat de vocht op onze muren in de living aanpalt met> zijn muur waar tot voor kort zijn douche stond.> Hij heeft die nu onlangs verplaatst op een andere plaats.> Nu is het ook de tweede keer op korte tijd dat wanneer hij in zijn woning> verft wij een sterke geurhinder ondervinden in onze living van zijn verf.> Dit is toch niet normaal ?> Wat kunnen wij weten en hoe kunnen wij achterhalen wat het probleem is.> Kan het zijn dat hij verf in afvoerbuis kiepert kan dat de verklaring zijn> dat wij dat dan ruiken in onze living ?> Dank bij voorbaat voor uw antwoord.> Met vriendelijke groeten,>> Permel Nadia

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber
Berichten: 572

#2 , 28 dec 2007 10:54

Daarvoor gaat u toch eens een loodgieter moeten laten komen.

Wij zijn juristen en hebben weinig kaas gegeten van vochtproblemen;




Evenwel, indien het blijkt dat uw vochtproblemen voortkomen uit kapotte buizen bij de buurman kan u hem best eerst op de hoogte brengen van het probleem, met de vraag om uw schade te vergoeden.

Geeft hij hieraan geen gevolg kan u een aangetekend schrijven sturen met daarin de eis om

1. De noodzakelijke herstellingen te laten uitvoern aan zijn loodgieterijsysteem;

2. De volledige schade aan uw muur te vergoeden op grond van artikel 1382 BW en 1386 BW, zijnde respectievelijk de aansprakelijkheid voor eigen fout en de aansprakelijkheid voor schade door het gebouw waarvan men eigenaar is.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 28 dec 2007 11:08

Maak gebruik van je familialeverzekering.IDEM voor je buurman, aangezien hij '(renovatie)werken' uitvoerde.

Reclame

gypsi
Berichten: 102

#4 , 29 dec 2007 11:06

Geachte,> Ik weet niet of ik hier aan het goede adres ben met mijn probleem maar ik> wil het toch proberen.> Wij kampen al sinds enige tijd met vochtproblemen in onze living.> Loskomend behang, muffe geur.> Wij weten niet goed tot wie wij ons mogen wenden voor deze kosten : onze> brandverzekering maar dit wordt alleen gedekt indien lek in buis of ??> Nu hebben wij altijd gedacht dat dit probleem voort kwam door de buurman.> Het is namelijk zo dat de vocht op onze muren in de living aanpalt met> zijn muur waar tot voor kort zijn douche stond.> Hij heeft die nu onlangs verplaatst op een andere plaats.> Nu is het ook de tweede keer op korte tijd dat wanneer hij in zijn woning> verft wij een sterke geurhinder ondervinden in onze living van zijn verf.> Dit is toch niet normaal ?> Wat kunnen wij weten en hoe kunnen wij achterhalen wat het probleem is.> Kan het zijn dat hij verf in afvoerbuis kiepert kan dat de verklaring zijn> dat wij dat dan ruiken in onze living ?> Dank bij voorbaat voor uw antwoord.> Met vriendelijke groeten,>> Permel Nadia
kan het gewoon niet de schouw zijn,wij hebben vroeger in ons huis zo probleem gekent in de kamer van de zoon,daar liep het water van de muur, na veel zoeken hebben we gevonden dat de buren centraal verwarming geplaats hadden in hun huis waar vroeger met gewoon kachel verwart was, met een buis in de schouw te plaatsen was het probleem opgelost

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”