Inkijk in de tuin

rvs
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Inkijk in de tuin

#1 , 08 sep 2016 19:06

Hallo,

Het perceel naast dat van ons is eigendom van de nmbs/infrabel, en wordt verhuurd aan een vzw die er hun lokalen hebben + een papierslag uitbaten.
Op het perceel staat daardoor een grote container vol met papier, waarop die mensen dagelijks (ook zaterdag en zondag) staan om het papier erin te doen.

Hierdoor hebben we dus (ondanks de schutting van 2m hoog) een enorme inkijk in onze tuin en huis, en is privacy quasi onbestaande.

Is dit zomaar toegelaten? Ze zouden een vergunning hebben van de stad voor het inzamelen van dat papier, maar dan nog?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 sep 2016 09:23

Als ze een vergunning hebben, zie ik niet in waarom dit niet zou mogen? Als onze buren door de veluxen op de (bewoonbare) zolderverdieping kijken, zien ze ook in onze tuin. Ik zie daar niet echt een probleem. Als er bezoek is / de kinderen buiten spelen / we een BBQ-ke doen, zou ik niet weten waarom de buren daar geen "glimp" van zouden mogen opvangen? Als we binnen zijn en absoluut privacy willen, blijven de zonnegordijnen naar beneden, zodat we wel licht hebben, maar niemand van buiten naar binnen kan kijken.

Zolang de VZW geen gebouw zet met ramen die uitkijken op uw tuin, zie ik niet in wat je zou kunnen doen, eerlijk gezegd. Je kan altijd een hogere schutting plaatsen, als dit toegestaan is...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”