Boom van gemeente voor het huis

danko
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Boom van gemeente voor het huis

#1 , 08 sep 2016 19:03

Ik woon sinds 2002 op een gemeenteverkaveling.
In de woonwijk heeft men (de gemeente) in het begin boompjes gepland.
Het merendeel van deze boompjes zijn "verdwenen" naarmate de bouwwerken bij de eerste bewoners vorderde.
Ik heb als een van de laatste gebouwd en heb dat boompje niet verwijderd. Ook mijn naaste buren niet.

Ondertussen is dat boompje een forse eik geworden en brengt dit een hoop ellende met zich mee. (plaksel wat van die boom op de autos valt, bladeren, verstopte afvoeren en goten, eikels die kiemen in het gras en niet te verwijderen zijn...)
Ik wil die boom dus weg hebben maar dat is niet zo simpel.
Ik ben pro groen dus die boom mag best vervangen worden door een andere onderhoudsvriendelijke boom.
Ik heb al een klacht ingediend bij de gemeente maar die is al verworpen door de gemeente.
Ik heb al naar de burgemeester een mail gestuurd maar die heeft er ook geen oren naar...

Waar kan ik de juiste wetten vinden hieromtrent en is het aangewezen om dit bij de vrederechter te brengen.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope
Berichten: 916

#2 , 08 sep 2016 19:34

Ik woon in Antwerpen en ik heb voor een bomenkwestie eerst contact gezocht met de groendienst (zonder resultaat) en daarna met de ombudsdienst van de stad Antwerpen.
Ik ben nu aan het wachten op antwoord, maar de medewerker wist mij wel al te vertellen dat ik mij hoogstwaarschijnlijk tot het vredegerecht zal moeten wenden.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”