Satellietschotel airco

dual
Topic Starter
Berichten: 56

Satellietschotel airco

#1 , 25 dec 2007 00:47

Ik had graag een schotel geplaatst om tv Vlaanderen te kunnen ontvangen, deze bevind zich aan de voorzijde van de bouw, heb ik hiervoor toestemming nodig van de andere mede-eigenaars?
En wat zijn de regels voor airco met een buiten unit(achterzijde van de bouw)?

gr
dual

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2
Berichten: 2071

#2 , 25 dec 2007 08:01

Uw rechten en plichten staan zonder twijfel beschreven:
* in de basisakte van het gebouw
* in het huishoudelijk reglement van het gebouw
* in uw aankoopakte.

Hetgeen U daarin overeengekomen bent, is het eerste wat telt.

Pedro
Berichten: 735

#3 , 25 dec 2007 13:24

Ik had graag een schotel geplaatst om tv Vlaanderen te kunnen ontvangen, deze bevind zich aan de voorzijde van de bouw, heb ik hiervoor toestemming nodig van de andere mede-eigenaars?
En wat zijn de regels voor airco met een buiten unit(achterzijde van de bouw)?

gr
dual
In 99% van de gevallen wordt o.a. het uniforme uitzicht e.d. in de statuten beschreven. Bijkomend is de gevelmuur gemeenschappelijk en mag u daarin niet zomaar gaten boren. Tenzij ooit tijdens een AV werd beslist dat de eigenaars/bewoners zonder verdere toestemming een sattelietschotel, airco-unit tegen de gemeenschappelijke gevel(s) mogen plaatsen, zal het de algemene vergadering zijn die zich hierover dient uit te spreken. Zij dient evenwel rekening te houden met het europees verdrag van de rechten van de mens. U zal dus aan de syndicus moeten vragen om het punt op de dagorde te plaatsen.

Reclame

dual
Topic Starter
Berichten: 56

#4 , 26 dec 2007 13:42

alvast bedankt,
het europees verdrag van de rechten van de mens, wat zegt dit over het plaatsen van een schotel?

gr
dual

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”