Plaatsen van tuihuis in zijtuin tegen scheidingsmuur

ddp81
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Plaatsen van tuihuis in zijtuin tegen scheidingsmuur

#1 , 01 sep 2016 16:26

Ik woon in een half open bebouwing op een hoek van een straat. Bijgevolg heb ik een gigantische voortuin en zijtuin, maar geen achtertuin.
Voor het plaatsen van een tuinhuis in zijtuin moet ik 3m van de perceelgrens blijven. Echter onze achterburen hebben een al dan niet vergunde garage die een muur heeft op de perceelgrens van onze zijtuin. Mag er in dit geval tegen deze muur gebouwd worden zoals in een achtertuin?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers
Berichten: 1788

#2 , 01 sep 2016 16:29

Neen, de regel zegt duidelijk dat er enkel in de achtertuin tegen een bestaande scheidingsmuur mag gebouwd worden.
In de voortuin zijn de regels nu eenmaal strenger omdat dit meestal zichtbaar is vanop de openbare weg.

Vergunning aanvragen is de boodschap.

karine.blockmans
Berichten: 77
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 sep 2016 18:25

Ik zou ook eerst informeren op gemeentehuis wat mag en niet. Een gouden raad : laat duidelijk nakijken of het perceel in verkaveling gelegen is. Ons hebben ze ook eerst foute info gegeven en toen ik hen er later op wees kreeg ik als antwoord dat het de plicht van de burger is om alles te verifiëren !!!! Zij mogen wel foute info geven op de dienst !!!!!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 01 sep 2016 21:02

Al niet vergunde garage....

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”