Installatie parlofoon

Willy1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Installatie parlofoon

#1 , 29 aug 2016 09:44

Mijn dochter woont op het gelijkvloers van een appartementsblok met 3 appartementen, alle 3 bewoond door de eigenaars, de syndicus woont op tweede verdieping.
De syndicus en de andere bewoner wensten een parlofoon, mijn dochter wou geen parlofoon. Om de installatie te kunnen uitvoeren heeft men de muur in het appartement van mijn dochter moeten open breken t.b.v. de bedrading. Zij heeft geen offertes gezien! De totale kosten deelt de syndicus door 3, dus mijn dochter betaalt voor een derde mee alhoewel zij geen parlofoon wenste en ook niet heeft laten installeren. De beschadiging aan de muur van haar appatement zou op een goedkope manier worden hersteld.
Is dit normaal?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 aug 2016 11:17

Wat zegt de basisakte? Het is de meerderheid die beslist. Hebben de 3 appartementen dezelfde quotiteiten? Indien niet mag er niet door 3 worden gedeeld maar verdeeld volgens die quotiteiten.
Het spreekt voor zich dat de herstelling van de muur deskundig dient te gebeuren, met inbegrip van de schilderwerken of andere decoratie. (behang), wat dat ook kost.

Willy1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 sep 2016 10:07

Bedankt!

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”