Uitgegraven wortel die zogezegd op de scheiding stond

handigeharry
Topic Starter
Berichten: 5

Uitgegraven wortel die zogezegd op de scheiding stond

#1 , 26 aug 2016 11:49

Ter info:
Sinds begin dit jaar hebben mijn ouders een nieuwe buur. Hij koopt stilaan alles in de buurt op en heeft met meerdere mensen problemen (meestal certitudewegen).
Het begon met een eik (die volledig op de grond van mijn ouders staat) van 50 jaar die hij kaalschoor langs 1 kant zonder medeweten van mijn ouders. Die hingen niet over op zijn grond, maar op een doodlopend stukje openbare weg waar al in 30 jaar geen kat meer kwam en mijn ouders ook al 30 jaar onderhielden omdat de gemeente er niets aan deed. Daarna gebeurde er om de zoveel tijd wel iets nieuw waarvoor mijn ouders steeds klacht indienden.
Nu heeft hij op de scheiding een omheining gezet. Mijn ouders wisten hiervan en hadden geen bezwaar, maar de manier waarop dat gebeurde was weer niet normaal.
Hij had gewoon (weer zonder medeweten van mijn ouders) met zijn kraan tegen de stam van een zilverberk de takken afgehakt zodat ze naar beneden hingen. De stam van de zilverberk staat op 4,5 m. van de scheiding en ja, er hingen hier en daar een paar kleine uiteinden over zijn wei, maar dan had hij minstens mijn ouders hierover kunnen aanspreken. Ok, hier kunnen we eventueel de takken mooi proberen af te zagen en dat zelf opruimen zoals we alle andere keren ook deden..
Het probleem is dat hij ook ergens een grote wortel heeft uitgegraven en op de gazon van mijn ouders gelegd. Het was onze boom en hij stond in de weg voor zijn omheining zei hij. In ieder geval stond daar geen boom omdat er op de grond van mijn ouders een ongebruikte certitudeweg van 3 m. ligt en die strook over de ganse scheiding op een paar kleine uitgekomen struikjes na vrij is. Via foto’s en Google Earth kunnen we ook bewijzen dat er geen boom stond, enkel wat kleine struikjes op de scheiding die hij bij de wortel gooide. Trouwens als hij dan toch op de scheiding stond zoals hij beweerde is hij zowel van hem als mijn ouders en als hij die dan weg wil moet hij dat niet bij mijn ouders gooien.
Toen mijn vader er foto’s van nam en daarvoor een paar meter in zijn wei stond werd hij zelfs aangevallen door de buur. (Hiervoor is ook een klacht neergelegd)

De vraag:
Wat zijn onze rechten hierbij en wat doen we best om de wortel te laten verwijderen, want zelf kunnen we dat niet vanwege de grootte.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding