Burenlawaai...

Randommeke
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Burenlawaai...

#1 , 23 aug 2016 19:29

Op het gevaar af zure buur als titel te krijgen ga ik de vraag hier toch stellen, wij wonen al 25 jaar op deze plaats, residentieel, bosrijke omgeving, buren aan beide zijden hebben kinderen grootgebracht en af en toe gaf dat wel eens wat lawaai maar al bij al normaal te noemen. Paar jaar geleden hebben we nieuwe buren gekregen en die hebben ook kindjes gekregen die nu 5 en 8 jaar oud zijn, wij zijn mensen die graag in de zomer in de tuin luieren, boek lezen , ontspannen zeker als het goed weer is. Dat kan de laatste jaren NIET meer, de kinderen van onze nieuwe buren .... Wat die op een dag aan lawaai uitbraken, uren aan een stuk zonder dat ik ooit een van de ouders heb horen zeggen om wat stiller te zijn, je houd het niet voor mogelijk, voorbeeld : beide kinderen krijgen een kinderfiets, uiteraard staat daar een bel op, ik overdrijf niet als ik zeg dat die bel dagelijks minstens uren belt, ze krijgt er niet genoeg van blijkbaar! Kinderzwembad, gekrijs , geschreeuw.... eigenlijk komen wij niet meer in de tuin als zij en de kinderen er ook zijn , zo erg is het nu , je hoort het lawaai 50 meter verder nog, hoe los je dit op?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Adriana
Berichten: 396

#2 , 23 aug 2016 19:37

Door te praten, misschien weten de buren niet dat jullie een probleem hebben met lawaai.
Nu, tegen spelende kinderen zal je sowieso juridisch niet veel kunnen doen.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 23 aug 2016 19:46

hoe los je dit op?
door te praten en eventueel oordopjes te kopen. Juridisch is er geen andere mogelijkheid. Kindergejoel moet u nu eenmaal verdragen. Niet altijd evident mss bij 2 maanden zomer, maar u zal het moeten doen.

Het residentieel zijn van een buurt heeft daar trouwens weinig mee te maken.

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 24 aug 2016 07:39

wat met een kind dat dagen lang ligt te krijsen en waarbij de ouders het al opgegeven hebben om deze te sussen?
uren lang ligt dat kind naast ons te krijsen en te wenen ( ook snachts)

valt ook niet veel aan te doen zeker?

Adriana
Berichten: 396

#5 , 24 aug 2016 09:38

Zelf sussen? :lol: voor de ouders zal het ook niet makkelijk zijn, ik spreek uit ervaring. ...

LeenW
Berichten: 12840

#6 , 24 aug 2016 11:27

Ik snap het probleem, maar meer dan praten ga je niet kunnen doen. Kinderen spelen nu eenmaal en die maken lawaai.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”