Conventionele erfdienstbaarheid

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

Re: Conventionele erfdienstbaarheid

#31 , 25 aug 2016 11:50

Wat bedoel je met "2 stukken"? Is dat tweede stuk ook eigendom van uw buren? Dan zijn ze niet ingesloten en hebben ze toch toegang tot de openbare weg zonder over uw perceel te komen? Welke plannen wil u op de gemeente inzien?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Moon
Topic Starter
Berichten: 21

#32 , 25 aug 2016 12:10

Ja,das hun tuin momenteel.
Maar hun adres is wel dezelfde straat als die van mij en wat als ze de 2 stukken grond dan apart verkopen?
Dan zit ik wel met een recht van doorgang he.

Moon
Topic Starter
Berichten: 21

#33 , 25 aug 2016 12:12

Ik weet als je het zo ziet dat het zo klaar als een klontje is maar ik vrees da ik me te fel laat intimideren door hun en wil zo goed mogelijk voorbereid zijn als ik alles dicht maak en eventueel naar de rechtbank moet.
De buren dachten ook oorspronkelijk dat de doorgang grond van hun was. Het is een bejaard Koppel dus gebruiken de doorgang al heel hun leven.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#34 , 25 aug 2016 12:20

waar staat hun brievenbus en sinds wanneer staat die daar (ongeveer)?

Moon
Topic Starter
Berichten: 21

#35 , 25 aug 2016 12:46

hun brievenbus staat aan hun voordeur, achter mijn huis.
Ik heb horen zeggen dat ze hun huis hebben omgedraaid volgens de bouwvergunning.

tira00
Berichten: 929

#36 , 25 aug 2016 14:08

Je geeft geen antwoord op de vraag of je de koopakte van de buren al ingekeken hebt en een gesprek hebt gehad met hun...

Moon
Topic Starter
Berichten: 21

#37 , 25 aug 2016 14:10

Nee ik heb hun koopakte nog niet ingekeken en van een gesprek kan je niet spreken want zij zeggen dat het zo is! Dat we aan de andere kant van het huis onze doorgang hebben.

tira00
Berichten: 929

#38 , 25 aug 2016 14:14

Okee, en toch is dat het begin van je zoektocht.

Jouw eigen notaris zal kunnen opzoeken bij welke notaris de buren hun huis hebben beschreven (sommige zoeken dat gratis op).
Heb je het adres, dan kan je GRATIS gaan vragen bij hun notaris of er een erfdienstbaarheid van doorgang staat opgeschreven in hun akte.

Moon
Topic Starter
Berichten: 21

#39 , 26 aug 2016 09:26

Okee, en toch is dat het begin van je zoektocht.

Jouw eigen notaris zal kunnen opzoeken bij welke notaris de buren hun huis hebben beschreven (sommige zoeken dat gratis op).
Heb je het adres, dan kan je GRATIS gaan vragen bij hun notaris of er een erfdienstbaarheid van doorgang staat opgeschreven in hun akte.
Blijkbaar heeft mijn moeder dat al eens bij onze notaris gevraagd en die zei dat er geen vermelding in hun aankoopakte gemaakt was.

Maar nu krijg ik wat schrik om door te gaan want zie ze wel in staat om mijn katten en/of hond iets aan te doen :roll:

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”