voorlopige syndicus

Hilde Verjans
Topic Starter
Berichten: 40

voorlopige syndicus

#1 , 20 dec 2007 13:06

De vrederechter heeft een voorlopige syndicus toegevoegd aan de huidige syndicus.

De toegevoegde syndicus, die overigens advocaat is, heeft een aantal opdrachten zoals klachten onderzoeken enz...

Weet iemand wie deze voorlopige syndicus moet provisioneren/betalen?
Met vriendelijke groet

Hilde Verjans

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Pedro
Berichten: 735

#2 , 20 dec 2007 14:03

De vrederechter heeft een voorlopige syndicus toegevoegd aan de huidige syndicus.

De toegevoegde syndicus, die overigens advocaat is, heeft een aantal opdrachten zoals klachten onderzoeken enz...

Weet iemand wie deze voorlopige syndicus moet provisioneren/betalen?


Normaal gezien zal de voorlopige syndicus het statuut krijgen van gerechtelijk syndicus en zal zijn opdracht en duurtijd door de rechtbank worden bepaald. In se zetelt hij naast de conventionele syndicus en voert hij het afgebakend beheer voor rekening van en in naam van de vereniging van mede-eigenaars uit. Logischerwijs betaalt de VME zijn ereloon. Volgens mij wel in de veronderstelling dat de voorlopige syndicus niet in hoedanigheid van gerechtsdeskundige werd aangesteld. Wanneer het dus een aanstelling in functie van art.962 - 991 G.W. betreft, dan vermoed ik dat de regels hierop van toepassing zijn en dat het dan de aanleggende/meest gerede partij is die dient te provisioneren waarbij dan na uitspraak ten gronde de kosten zullen worden toegewezen aan de verliezende partij. Ter info. Vanaf 1/1/2008 geldt de verhaalbaarheid van erelonen van advocaten. M.a.w. de huidige rechtsplegingvergoeding wordt gewijzigd.

Hilde Verjans
Topic Starter
Berichten: 40

#3 , 20 dec 2007 19:19

Pedro, dit is een zeer duidelijk antwoord, waarvoor ik u dank.
Met vriendelijke groet

Hilde Verjans

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”