Wat kan ik verder ondernemen?ik vraag om raad

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

Wat kan ik verder ondernemen?ik vraag om raad

#1 , 16 aug 2016 09:17

De buurvrouw maakt mijn dak van het terrras regelmatig vuil.
Dit is al 2 maanden aan de gang, het is vuil afwaswater,hiermede heb ik al een zwartachtige plek.
Het licht van buiten word er al iets door belemmert.
Ik heb de politie hierop uitgenodigt en zeggen < zij kunnen niet tussenkomen >
Welke stappen kan ik verder ondernemen?
Ik dacht dat de politie er tussen zou komen,maar blijkbaar niet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lasto
Berichten: 33
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaams-Brabant

#2 , 16 aug 2016 12:37

Eerst en vooral kan het nuttig zijn om de buurvrouw aan te spreken en het probleem op een diplomatische manier te bespreken. Misschien is er een minnelijke oplossing mogelijk.

Als dat niet het geval is, wendt u zich (al dan niet bijgestaan door een advocaat/raadsman) best tot de rechtbank. De rechtbank kan oordelen of de buurvrouw burenhinder veroorzaakt en/of of zij de toegebrachte schade aan het dak dient te vergoeden.

Veel succes!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 aug 2016 12:48

Leg eens even uit hoe dit juist gebeurt? Als ik gedaan heb met afwassen, trek ik de dop uit de spoelbak en loopt het water zo weg. Het zou voor mij een héél karwei zijn om dat water ergens anders te doen belanden dan gewoon door de afvoer. Ik kan dus niet goed volgen hoe uw buurvrouw dit voor elkaar krijgt?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#4 , 16 aug 2016 16:22

@lastro spreken helpt niet.
@Tom afwaswater met de emmer over het dak, zij woont boven mij op 2de verdiep.
Ik denk de politie moet er voor optreden?
maar weigert .

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 aug 2016 16:27

@Tom afwaswater met de emmer over het dak, zij woont boven mij op 2de verdiep.
Doet zij dit om te pesten? Welk normaal mens ontdoet zich van zijn afwaswater door het met een emmer weg te gooien? Lijkt me enorm veel werk... Anyway, politie moet hier inderdaad voor optreden. Als ze weigeren om hier een PV voor op te stellen, moet je eens met de commisaris gaan praten, denk ik, zodat die zijn agenten op hun plichten kan wijzen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

artemis
Berichten: 3293

#6 , 16 aug 2016 18:31

@Tom afwaswater met de emmer over het dak, zij woont boven mij op 2de verdiep.
Doet zij dit om te pesten? Welk normaal mens ontdoet zich van zijn afwaswater door het met een emmer weg te gooien? Lijkt me enorm veel werk... Anyway, politie moet hier inderdaad voor optreden. Als ze weigeren om hier een PV voor op te stellen, moet je eens met de commisaris gaan praten, denk ik, zodat die zijn agenten op hun plichten kan wijzen...
Tom, ga het ajb niet altijd zo ver zoeken want dat kan topics onnodig lang en ingewikkeld maken, what's in a name..
Het kan hier gaan om ofwel
- dweilwater, het sop waarmee zij de vloer heeft gedweild
- of afwaswater/spoelwater; er zijn mensen die afwassen in een teil (vooral als ze geen dubbele spoelbakken hebben) en die daarna uitgieten, of het omgekeerde doen en spoelen in de teil
Ik denk niet dat de TS hier zekerheid kan hebben over welk type sop het precies gaat en veel doet het er ook niet toe.
De essentie lijkt me dat het niet gewenst is om een buur zijn (af)dak als afvoer van sop te gebruiken.
Laatst gewijzigd door artemis op 16 aug 2016 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 16 aug 2016 18:49

Om te beginnen stuur je u buur een AS, dat je niet zal nalaten om een klacht neer te leggen bij de gemeente en de wijkagent.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Berichten: 38592

#8 , 16 aug 2016 19:46

Beiden eigenaar of huurder ?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 16 aug 2016 20:39

Ik denk niet dat de TS hier zekerheid kan hebben over welk type sop het precies gaat en veel doet het er ook niet toe.
Wat er zeker wel toe doet is "de kwade wil". Als bijvoorbeeld de buurvrouw een overhangend terras heeft, en bij het schuren van dit terras komt er wat afvalwater op het onderliggende terras / zonnewering / afdak terecht, is dit iets héél anders dan wanneer de buurvrouw met opzet haar emmer met afwaswater op het dak kiepert. Vandaar ook de vraag: is dit met opzet en om te pesten of niet. Dit is zeker geen overbodige vraag, maar zeer zeker relevant. Als het om bijvoorbeeld de eerste situatie gaat, waarbij er wat dweilwater op het afdak drupt omdat de bovenbuur het terras schuurt, dan zal de politie daar inderdaad niet voor moeten opdraven...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#10 , 17 aug 2016 01:09



Als dat niet het geval is, wendt u zich (al dan niet bijgestaan door een advocaat/raadsman) best tot de rechtbank. De rechtbank kan oordelen of de buurvrouw burenhinder veroorzaakt en/of of zij de toegebrachte schade aan het dak dient te vergoeden.
waarom niet tot uw verzekeringsagent van uwe (rechtsbijstand)familiale?



@verzamel de nodige bewijzen, trek mistens een paar foto's of maak een filmpje
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#11 , 17 aug 2016 09:42

Hallo raadgevers ; ik heb klacht ingedient tegen de politie die hier geweest zijn.
Deze klacht heb ik gericht naar het Politiecollege hier waar ik woon.
Deze zijn bevoegd en ik wacht af? bij geen antwoord richt ik mij naar de Burgemeester.
Zo werkt het hier,onder beginnen en dan hogerop?
Het politiecollege is het hoofd van de politie hier,daarboven staat de burgemeester.
Paar dagen wachten en..............? wie staat boven de burgemeester,dat weet ik nog niet helemaal zeker( Goeverneur of de Procureur des Konings)

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#12 , 17 aug 2016 10:35

Klachten omtrent politie richt je aan comité P.

http://www.comitep.be/
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#13 , 17 aug 2016 10:49

Klachten omtrent politie richt je aan comité P.

http://www.comitep.be/
ik wacht enkele dagen af .
Ik hou Jullie wel op de hoogte.

Maxime03
Berichten: 167
Juridisch actief: Nee

#14 , 17 aug 2016 11:53

Indien u problemen hebt met het optreden van de politie, kan u best contact opnemen met uw lokale politie en vragen naar intern toezicht. Deze behartigen de problemen van het korps en voeren een onafhankelijk onderzoek.
Comité P kunt u steeds aanschrijven, doch deze schuiven 99% van de aanklachten door naar de interne dienst van de lokale politiezone. Comité P behartigt enkel de "grote" zaken.

Franciscus
Berichten: 38592

#15 , 18 aug 2016 18:14

Dus mijn vragen zijn ...wie is eigenaar beide eigenaar van appartement?
Is er een VME? Wie is eigenaar van het dak?
Wat is de voorgeschiedenis?
Politie stelt vlekken vast maar wie of wat die daar komen zal niet zichtbaar zijn... dus op zich en op dit ogenblik met die gegevens niets strafbaar.

PS is dat dezelfde zaak waarvoor een dagvaarding is?
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 49&t=72975

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”