Wat kan ik verder ondernemen?ik vraag om raad

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

Re: Wat kan ik verder ondernemen?ik vraag om raad

#16 , 18 aug 2016 20:46

Dus mijn vragen zijn ...wie is eigenaar beide eigenaar van appartement?
Is er een VME? Wie is eigenaar van het dak?
Wat is de voorgeschiedenis?
Politie stelt vlekken vast maar wie of wat die daar komen zal niet zichtbaar zijn... dus op zich en op dit ogenblik met die gegevens niets strafbaar.

PS is dat dezelfde zaak waarvoor een dagvaarding is?
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 49&t=72975
Ik ben eigenaar en de bovenbuurvrouw ook.
Er is geen syndicus.
De buurvrouw gooit of kapt haar emmer vuil water op het dak van pvc van het terras van mij.
De politie heeft het gezien dat het vuilwater nog niet opgedroogt was.
Mijn besluit de politie heeft geweigert van dienst .
Als mijn buurvrouw dit regelmatig doet,heb ik een heel vuile plek en dit is tegen de wetgeving .
Ik heb klacht ingediend over de politie via mail naar het politiecollege hier waar ik woon,dit is de eerste stap wat ik kan doen.
Ik heb effen geduld,bij geen antwoord dien ik een klacht tegen het politiecollege in bij de burgemeester .
dit is de gang van zaken hier waar ik woon.
Maar ik hou Jullie op dit forum wel op de hoogte over het verder verloop.
Aangaande de andere Juridische zaak,heeft hier geen betrekking op.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#17 , 18 aug 2016 21:15

Wat staat er in de basisakte over gemene delen dus ook over daken.
Daken zijn meestal gemeen.

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#18 , 19 aug 2016 08:53

Wat staat er in de basisakte over gemene delen dus ook over daken.
Daken zijn meestal gemeen.
Het dak van mijn terras is persoonlijk van mij, is niet gemeen.
Het terras is met pvc gegolfde platen bedekt,en is oud maar hoeveel jaren weet ik niet.
Ik heb het appartement 6 jaar geleden gekocht .
Het dak is oud maar nog in zeer goede staat, voor de rest zeer weinig verkleurt..
Maar als het zwarter word van het bevuilde water is het straks donkerder in de living en keuken.
Het was zeer proper maar de laatste periode een zwartachtige plek van het bevuilde water.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#19 , 19 aug 2016 12:23

Waarom reageert de dame boven u zo... wat is er allemaal gebeurd?

Doe wat in #10 staat voorgesteld door @de reden.
Uiteraard ook een AS en een gewone brief die u met Antwoord /Reponse naar bovenbuurvrouw stuurt.
Verder kan u in een aantal gemeenten gebruik maken van burenbemiddeling.
Dan zal u best via vrederechter een procedure verzoening opstarten. Daar zal u wel moeten bewijzen dus de nodige foto's en eventueel filmpjes als bewijs - het zal steeds de rechter zijn die over de toelaatbaarheid zal oordelen.
Uw verzoekschrift ( doe navraag in de griffie) voor verzoening kan u best ook uitbreiden met de mogelijkheid om ten gronde te oordelen.
Mogelijk stelt de vrederechter wel voor om ter plaatse af te stappen of anders doet u dat in uw verzoekschrift .

Mogelijk hebt u via rechtsbijstand recht op een advocaat of via pro deo
http://justitie.belgium.be/sites/defaul ... ECHTER.pdf
http://justitie.belgium.be/nl/rechterli ... jstand/#a3
http://www.belgium.be/nl/justitie/slach ... nd/kosten/
http://vghspl1.drupalgardens.com/content/formulieren

Nu gezien deze zaak vermoedelijk burgerlijk zal zzijn is politie gewoon niet bevoegd.

Of daar moeten in het verleden ( zie mijn eerste vraag hier) zaken zijn gebeurd die wij nog niet weten.
De enigste mogelijkheid dat politie kan en mag tussenkomen is overlast.
Probleem is hier weer hoe te bewijzen ... een emmer water naar beneden gooien is volgens mijn bescheiden mening niet direct voldoende.
Echter een geheel van feiten dus een tiental dat is iets anders.
Politie zal echter maar gaan optreden als er voldoende 'voorgaanden' zijn.
Dit doet u best nadat u met de wijkinspecteur hebt gepraat - dat deze ook de 'schade' heeft gezien en daarvan een melding heeft opgesteld.
Ook een gesprek met de wijkteammanager ( commissaris) is aangewezen - uiteraard ook met alle elementen die u al hebt.
Maar dat hangt allemaal af van mijn vraag helemaal bovenaan ...wat is er allemaal gebeurd.

Wat uw klacht tegen de politie betreft is dus in deze problematiek zeker op dit ogenblik vermoedelijk contraproductief.

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#20 , 19 aug 2016 14:37

Ik heb nog geen antwoord gekregen van het politiecollege, dzarom heb ik hiermede een klacht gestuurd via mail naar de burgemeester.
Ik heb een mail gehad en vermeld : voorlopig afwezig tot 23 augustus nadien word de klacht behandelt.
Nu wachten op het vervolg.
De politie codex vermeld : andermans eigendom vervuilen mag niet.

Franciscus
Berichten: 38583

#21 , 19 aug 2016 15:42

Een politiecodex is van toepassing op het openbaar domein en de aangrenzende gevels ( o.a. voor graffiti of plassen in de brievenbussen en zo).
Niet voor schade langs de achterzijde.
Andere wetgeving zou van toepassing kunnen zijn.
Voorzitter politiecollege is de bevoegde persoon niet direct een burgemeester.

Ik heb nog altijd geen antwoord op de eerste vraag die ik gesteld hebt.

Lasto
Berichten: 33
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaams-Brabant

#22 , 19 aug 2016 17:44



Als dat niet het geval is, wendt u zich (al dan niet bijgestaan door een advocaat/raadsman) best tot de rechtbank. De rechtbank kan oordelen of de buurvrouw burenhinder veroorzaakt en/of of zij de toegebrachte schade aan het dak dient te vergoeden.
waarom niet tot uw verzekeringsagent van uwe (rechtsbijstand)familiale?
De rechtsbijstandsverzekering strekt ertoe om advocaten- en gerechtskosten te betalen aan de verzekerde. Het kan dus zeker nuttig zijn de verzekeringsagent te contacteren. Het juridische probleem echter, kan worden beëindigd door een akkoord tussen de partijen zelf, maar als dat niet mogelijk is, kan alleen de rechtbank dat.

Al wat hier wordt vermeld over de politie en haar bevoegdheden e.d. doet helemaal niet ter zake. De kern van het probleem is een burengeschil. Het is belangrijk om te concentreren op het oplossen van dat probleem.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”