Post Interventie Dossier Appartements gebouw

joe.demeyere
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Post Interventie Dossier Appartements gebouw

#1 , 29 jul 2016 10:54

Geachte
Graag had ik geweten wat de minimum inhoud van een Post Interventie Dossier voor een appartementsgebouw dient te bevatten.
Bij het raadplegen van verschillende websites zie ik enkele tegenstrijdigheden.

Hartelijk dank bij voorbaat bij enig advies of verduidelijking

Joe Demeyere
voorzitter VME De Vuursteen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 29 jul 2016 13:29

Daarover bestaat geen detailbeschrijving.
Met als gevolg dat het PID-treurspel een parodie is van wat het zou moeten zijn.
Ik heb er nog nooit een degelijke PID gezien.
Gewoon geldklopperij die enkel dient om sommige mensen een inkomstenbron te verschaffen.
Zo staan er bijv. in de PID van een ondergronds garagecomplex waar ik een box bezit raadgevingen ivm
het onderhoud van de ramen en het dubbel glas. Maar een ondergronds complex heeft nu eenmaal geen ramen...
Het sop is de kool niet waard. Zoek niet verder want je zal niet meer vinden dan wat kluchtigheden.
Spijtig maar zo is het.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

naicwill
Berichten: 715

#3 , 29 jul 2016 18:41

Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet.

Reclame

naicwill
Berichten: 715

#4 , 29 jul 2016 18:48

Wet
Art. 36bis. <Ingevoegd bij KB 2006-03-22/45, art. 4; Inwerkingtreding : 22-04-2006> Voor de bouwwerken of groepen van bouwwerken waarop de beginselen met betrekking tot de gedwongen mede-eigendom van toepassing zijn of kunnen zijn, worden de postinterventiedossiers die door de coördinator-verwezenlijking overgedragen worden na 30 april 2006, door deze laatste onderverdeeld in een gedeelte dat betrekking heeft op de delen van deze bouwwerken in gedwongen mede-eigendom en gedeelten die betrekking hebben op de privatieve delen van deze bouwwerken.
Elk deel van een postinterventiedossier dat betrekking heeft op een privatief deel omvat niet alleen de informatie over het betrokken privatief deel, maar ook de informatie over de elementen die andere privatieve delen bedienen of die tot de delen in gedwongen mede-eigendom behoren en die onontbeerlijk is om, bij het uitvoeren van werken in het betrokken privatief deel, de veiligheid, de gezondheid of het comfort van de gebruikers van de privatieve delen niet in het gedrang te brengen, inzonderheid, de ligging van in de muren ingewerkte leidingen en kokers of het dragend karakter van een ligger of een muur.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”