Makleaarscontract opzeggen addertjes onder gras

Moefi
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Makleaarscontract opzeggen addertjes onder gras

#1 , 09 jul 2016 17:49

Ik heb in het verleden samen met een kameraad een grond gekocht.
Het is nu in waarde gestegen daar het enkele jaren geleden bouwgrond geworden is .
Mijn kameraad heeft mij dan begin dit jaar te kennen gegeven dat hij geld nodig had en wenste het stuk met een makelaar te verkopen .
Een tijdje later heb ik dan toegestemd om het stuk te verkopen met een makelaar en hebben we beiden een apart contract ondertekent .
De makelaar zijn opdracht zou 6 maanden duren maar slaagt er niet in het stuk aan de man te brengen .
De relatie tussen mijn kameraad is echter sinds enkele maanden verzuurd en we hebben geen contact meer met elkaar .
Omwille van deze reden en omdat de makelaar er niet in slaagt het stuk te verkopen , en ik niet wil opgezadeld zitten met een stilzwijgende verlenging van dat contract naar een contract van onbepaalde duur wil ik mijn contract met de makelaar opzeggen .
Wat mijn kameraad van zin is moet hij zelf maar weten , maar ik neem aan dat indien ik het contract opzeg , de makelaar het recht nimmer heeft om de opdracht op zich te nemen.
Ik moet blijkbaar het opzeggen van het contract één maand voor vervaldatum doen dmv aangetekende zending.
Echter stel ik me wel vragen of er geen addertjes onder het gras zitten .
Ik neem aan dat ik binnen de 6 maanden na het opzeggen van dit contract het stuk zelf niet mag verkopen , of geld dit enkel verkopen aan mensen waarmee de makelaar in contact is geweest ?
Staan er nog meerdere dingen in het contract waarmee ik rekening moet houden ?
Kan de makelaar na het opzeggen van dat contract mij nog kosten aanrekenen ?
Ik ben niet echt zo op de hoogte van die dingen en wetteksten .
Onderstaand vindt je de link naar het contract waar wel wat namen in weggelaten zijn ?
Dank U !

http://imageshack.com/a/img922/619/Himo9V.jpg
http://imageshack.com/a/img923/5903/7DqoQZ.jpg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Moefi
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jul 2016 15:57

Niemand een antwoord op deze vraag ??

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jul 2016 08:32

In jouw plaats zou ik alvast beginnen met de opzeg in te dienen en afwachten welke reactie je krijgt van dit kantoor.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”