ronkende motor

yvonna
Topic Starter
Berichten: 49
Locatie: Aalst

ronkende motor

#1 , 03 jul 2016 12:17

Ik woon in een rijwoning met een stadstuintje,
Bij mijn buren is er onlangs iets geplaatst met een ronkende motor dat nooit stopt. Dat geronk stoort niet alleen als ik in de tuin ben maar ook als ik bij mooi weer mijn achterdeur laat openstaan hoor ik het ook binnen in huis.
Noch thans voor mij wel leuk als ik in de zomer mijn achterdeur kan open zetten.maar nu niet meer mogelijk. Een boek zitten lezen in de tuin ook niet meer mogelijk.
Ik zou graag willen weten of dit toegelaten is. ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 03 jul 2016 12:33

Over wat voor iets gaat het en hoe dicht bij uw tuin zou het staan?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 03 jul 2016 13:55

Al met de buren gesproken, anders dien je klacht in bij de politie. Waarschijnlijk hebben ze een generator die stroom opwekt staan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 03 jul 2016 14:56

of een warmtepomp

Maxime03
Berichten: 167
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 jul 2016 07:57

Bent u al eens met uw buren gaan praten? Misschien is het iets tijdelijks, zo niet probeer dan eerst te bemiddelen met hen.
Indien het u niet lukt om te bemiddelen, kunt u inderdaad de politie bellen. Vele politiezones kunnen dit beteugelen met een GAS-overtreding, maar strafrechtelijk gezien kan er weinig aan gedaan worden. Daarom stap je best naar de Vredrechter om het probleem op te lossen.

willyboy
Berichten: 897

#6 , 07 jul 2016 14:49

De vrederechter zal een deskundige sturen welk voor jouw 3000 euro zal kosten . De zaak zal voor onbepaalde tijd uitgesteld worden als je dit niet betaald als klager .

Franciscus
Berichten: 38587

#7 , 07 jul 2016 15:41

Of de vaststellingen moeten gebeuren door politie en als overlast gekwalificeerd worden ... dat is dan een strafprocedure de veroordeling kan dan bij vrederechter gebruikt worden.
Vrederechter kan ook beslissen zelf ter plaatse te gaan.
Ik ken meerdere zaken die zo via politie opgestart zijn geweest. Met daarna dus het burgerlijke luik voor de vrederechter.
Anders is het idd. een door de vrederechter aangestelde deskundige op kosten van de klager ... en die bedragen kunnen idd. €3000 of meer zijn al naargelang de feiten.

Milo72
Berichten: 1016

#8 , 07 jul 2016 15:56

politie, vrederechter, deskundige, ... en een verzuurde relatie met je buren :-)

Zou TS al met de buren gepraat hebben ondertussen ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”