immocontract anuleren mede-eigeneaar

Mrkroes
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

immocontract anuleren mede-eigeneaar

#1 , 26 jun 2016 14:53

Ik en mijn twee zusters hebben een groot stuk bouwgrond liggen .
Er zijn dus drie eigenaars .
Mijn zusters hebben mij enige tijd geleden kunnen overtuigen dit te verkopen met een makelaar.
In eerste instantie was ik hier tegen omdat ik vind dat een makelaar weinig moet doen om dit stuk te verkopen , maar wel een aardige som verdiend voor de zeer beperkte prestatie .
Komt bij dat er bijna geen belangstelling is voor het stuk .
Mijn zusters vragen in mijn ogen een veel te hoge prijs wat zich ook vertaald in de bijna geen belangstelling .
Tevens is het contact tussen mij en mijn zusters enorm verzuurd geraakt.
Het betreft een contract van 6 maanden , indien de makelaar dit binnen deze periode niet verkocht krijgt zullen er geen kosten voor ons zijn , maar indien ik niet schriftelijk opzeg zal het contract stilzwijgend verder gaan voor een periode van nog eens 6 maanden .
Ik heb de makelaar al aan zijn oren gebracht dat ik het contract hoogstwaarschijnlijk zal opzeggen waardoor deze natuurlijk van alle verkoops trucjes uit zijn mauw probeert te schudden om mij te overtuigen dit niet te doen .
Zo beweerd hij nu dat ik dit niet kan opzeggen wanneer de andere mede-eigenaars ( zusters ) hun contract ook niet opzeggen .
Met andere woorden ook mijn zusters moeten volgens hem hun contract opzeggen .
Ik vind dit zeer vreemd want wij hebben elk een eigen contract op naam .
Klopt dit ?
Ik zie hier niets van in het contract van mij vermeld staan .

Wat gebeurd er indien ik mijn contract opzeg , maar mijn zusters niet informeer hierover ?
Kan de makelaar dan deze verkoopsopdracht behouden ?
Kan dit voor mij nadelig worden of voor mijn zusters ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 26 jun 2016 20:30

Als er drie eigenaars zijn, kan een verkoop niet doorgaan als ze niet alle drie akkoord gaan.

Een makelaar zal dus niet (kunnen) verkopen, als hij weet dat hij geen akkoord krijgt, zo simpel is dat. U kan gerust, in uw naam, opzeggen bij einde contract.

Verder : het contract met die makelaar zal na zes maand, indien geen van de drie het opzegt, niet met nog eens zes maand, maar van maand tot maand telkens met één maand stilzwijgend verlengd worden.

Aan de andere kant, hoe denkt u het dan wel te verkopen? Ook bij een onderhandse verkoop zal u alle drie de handtekeningen nodig hebben.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”