basis acte

cengel
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

basis acte

#1 , 20 jun 2016 16:17

Beste
Kan het dat een mede eigenaar zomaar zonder iets een balustrade kan afbreken en een gigantische bloemenbak in de plaats zet met automatische besproeiing en verlichting hierbij breekt hij dan ook de dakpannen af om er alles in weg te werken, vermits hij dan ook nog een verwarming geluidsinstalatie + camera in zijn overloop wil beslist hij ook zelf om de dakgoot te veranderen in een ander kleur

Nu zijn wij radeloos wat mag en kunnen wij doen want wat hij doet is het wettelijk ook al staat er in de basis acte dat alles moet blijven zoals is zelf de kleur mogen wij niet veranderen van een gevel


MVG Cengel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 jun 2016 19:42

Wat doet uw syndicus? Heeft de algemene vergadering deze aanpassingen goedgekeurd?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 20 jun 2016 20:06

Nu zijn wij radeloos wat mag en kunnen wij doen want wat hij doet is het wettelijk ook al staat er in de basis acte dat alles moet blijven zoals is

Waar haalt u die wijsheid vandaan om te concluderen dat wat hij heeft gedaan wettelijk is??????
Mede-eigenaars mogen NOOIT ofte NIMMER op eigen houtje de gemene delen van een gebouw wijzigen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 20 jun 2016 23:05

In een VME heeft de AV net besloten tegen één eigenaar een geding aan te spannen omdat de raamindeling en de kleur anders is dan bepaald in basisiakte
Tegen een andere omdat hij fluogroene ramen heeft geplaatst.
Maar zoals reeds gevraagd is er een syndicus?
Er is een basis akte en is deze aangepast aan de wet van 2010 (reglement van mede-eigendom)?

cengel
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 jun 2016 14:05

Wij zijn maar een zeer kleine blok en er is een syndicus (syndicus goedgekeurd door mede eigenaren) ik heb in het begin als we hier zijn komen wonen rond gebeld om erkende syndicus aan te stellen maar elke keer ik zei dat het over 4 appartementen ging haakte ze af.
Het is dus een van de bewoners die zonder enige aanleg of navraag heel de buitenkant aan het veranderen is (Dus @asperger wij zijn niet de schuldige wij willen enkel weten of dit daadwerkelijk zomaar mag, wij krijgen namelijk ernstige dreigementen en willen dan ook dat wij recht in onze schoenen kunnen staan)

naicwill
Berichten: 715

#6 , 21 jun 2016 14:54

U komt er nog redelijk goed vanaf cengel
Zie de reactie vqn Asperger op mijn tussenkomsten

"Wel stel ik vast dat de gegeven meningen zich soms baseren op meningen van derden gepubliceerd op andere fora in een andere context.

Inderdaad! Ik had het zelf niet beter kunnen formuleren.
Dat apenwerk van klakkeloos out of context kopiëren en plakken
moet eindelijk eens gestopt worden op het forum.

Het brengt vraagstellers in complete verwarring en toont enkel een gebrek aan inzicht, aan persoonlijk begrip en aan onvermogen om zelf een samenhangend en
to-the-point antwoord te schrijven aan.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 5&start=15
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 21 jun 2016 14:56

Het mag ABSOLUUT NIET!
Waarschijnlijk gaat het weeral om zo een geval van koppige onwetendheid.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#8 , 21 jun 2016 15:00

U komt er nog redelijk goed vanaf cengel
Zie de reactie vqn Asperger op mijn tussenkomsten

"Wel stel ik vast dat de gegeven meningen zich soms baseren op meningen van derden gepubliceerd op andere fora in een andere context.

Inderdaad! Ik had het zelf niet beter kunnen formuleren.
Dat apenwerk van klakkeloos out of context kopiëren en plakken
moet eindelijk eens gestopt worden op het forum.

Het brengt vraagstellers in complete verwarring en toont enkel een gebrek aan inzicht, aan persoonlijk begrip en aan onvermogen om zelf een samenhangend en
to-the-point antwoord te schrijven aan.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 5&start=15
Normale beleefde mensen krijgen een normaal antwoord van mij.
Maar U werkt me serieus op de zenuwen hé man.
Is het nu echt zo moeilijk om uw stoorzender uit te schakelen?
Er komt toch geen originele, bruikbare info uit.

Intussen kan iedereen al googlen. Daar is geen hulp meer bij nodig.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38596

#9 , 21 jun 2016 22:45

U kan lid worden als eigenaar van een eigenaarsvereniging
Deze zullen u uitleggen hoe u of al de andere eigenaars de zaak naar de vrederechter kunnen brengen.
Veel hangt af van - stedenbouwkundige vergunning - en de reeds aangehaald basisakte en reglement van mede-eigendom.

Wat achtergrondinfo.

http://www.beheer.be/documenten/nieuwewet2.pdf
http://www.nicm.be/upload/docs/BW%20057 ... 100901.pdf
http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/7 ... 001_AC.pdf

observer
Berichten: 109

#10 , 22 jun 2016 00:13

@ Franciscus

Met het NICM is ook zijn website ter ziele.
wie blijft nog in the running als " eigenaarvereniging " ?
broodnodig nochtans
mvg

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”