Erfdienstbaarheid

mjers
Berichten: 1788

Re: Erfdienstbaarheid

#16 , 17 jun 2016 09:47

'Wie en waarmee' staat niet beschreven in de akte. Hij heeft een garage staan op het einde van de oprit, op zijn stuk grond. Maar volgens de wijkagent kan hij zijn auto niet in die garage parkeren omdat die te vol gerief (...) staat.
dit is niet uw probleem. Het is niet omdat mijn garage vol staat dat ik mijn spullen in de garage van mijn buur mag gaan leggen...
Het is dus niet omdat zijn garage vol staat dat hij zijn auto op uw eigendom mag parkeren.
Laatst gewijzigd door mjers op 17 jun 2016 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#17 , 17 jun 2016 10:09

Toffe wijkagent.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

tira00
Berichten: 929

#18 , 17 jun 2016 10:15

Mijn ervaring is dat wijkagenten niet weten wat een erfdienstbaarheid van doorgang is.

Reclame

mjers
Berichten: 1788

#19 , 17 jun 2016 10:30

Mijn ervaring is dat wijkagenten niet weten wat een erfdienstbaarheid van doorgang is.
inderdaad, maar is ook heel logisch. Dit is geen strafbaar feit, die mensen hebben geen opleiding over burgerlijke zaken...

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#20 , 17 jun 2016 11:08

Mijn ervaring is dat wijkagenten niet weten wat een erfdienstbaarheid van doorgang is.
inderdaad, maar is ook heel logisch. Dit is geen strafbaar feit, die mensen hebben geen opleiding over burgerlijke zaken...
Waaruit bestaat hun taak dan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mjers
Berichten: 1788

#21 , 17 jun 2016 11:33

Mijn ervaring is dat wijkagenten niet weten wat een erfdienstbaarheid van doorgang is.
inderdaad, maar is ook heel logisch. Dit is geen strafbaar feit, die mensen hebben geen opleiding over burgerlijke zaken...
Waaruit bestaat hun taak dan.
Ingrijpen tegen overtredingen uit het strafwetboek...
Als het op burenhinder aankomt hebben ze er geen kaas van gegeten...
Ongelofelijk welke verhalen ik soms hoor van onze vrienden in uniform over afsluitingen, recht van doorgang, overhangende takken...

tira00
Berichten: 929

#22 , 17 jun 2016 11:51

En bemiddelen, maar dat kan niet als ze veel te weinig kennis hebben van de Burgerlijke wetgeving.

Je wil met een geschil niet dadelijk naar advocaat of gerecht lopen.
Kost veel geld en de ruzie wordt er nog heviger door.
Dus roep je hulp in van de wijkagent of burenbemiddeling (nog zo'n plaats waar je zeker weg moet blijven)
Dat is gratis....

Kan een boek schrijven over de foute info die ik ooit van die mannen heb gekregen....
Laatst gewijzigd door tira00 op 17 jun 2016 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#23 , 17 jun 2016 11:53

Een wijkagent moet toch de eerste zijn die je kunt aanspreken voor dergelijke problemen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

eylis
Berichten: 8836

#24 , 17 jun 2016 18:48

neen hoor, de erfdienstbaarheid is er één van doorgang. niet van "auto parkeren op die weg". dus ofwel de auto in de garage, ofwel de auto terugrijden.

tira00
Berichten: 929

#25 , 17 jun 2016 19:26

Zijn daar uitspraken van een rechter van terug te vinden?
Gewoon uit interesse.

Tig
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#26 , 17 jun 2016 20:02

inderdaad, wijkagent aanspreken is het eerste wat je doet in zo'n geval. ze proberen wel te bemiddelen, maar zijn niet goed op de hoogte van deze zaken en veel te braaf. en als ze niet kordaat zijn, doet de tegenpartij maar voort.... we hebben ook geen zin om naar de vrederechter te stappen, anders escaleert het nog meer. we willen wel dat de buren zich aan hun plichten houden, wij doen dat ook.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”