Haag op scheiding vervangen door draad

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: Haag op scheiding vervangen door draad

#16 , 15 jun 2016 15:34

Mogelijks is die fontein en het daar aanwezige water de oorzaak dat uw eerste muur was verzakt. Laat dit ook degelijk door een deskundige (architekt) nakijken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
DeStef
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#17 , 09 sep 2016 10:48

korte update.
Deze zaak is gisteren voor de vrederechter verschenen.
Onder zachte dwang is de tegenpartij nu akkoord om de haag te vervangen door een tuindraad die op de scheiding geplaatst zal worden.

Ik zal zelf een landmeter laten komen voor een opmeting en afpaling. Die kost moet ik zelf betalen.

Als daaruit tevens blijkt (wat ik vermoed) dat de fontein inderdaad op mijn grond staat dan kan ik verzoeken om die af te breken. Als de buur dit niet doet kan ik dan een klacht indienen en volgens de vrederechter hangt er dan een dwangsom tot 60.000 euro aan vast als hij nog wiegert.

Ik hou jullie op de hoogte van het vervolg.

mjers
Berichten: 1788

#18 , 09 sep 2016 13:07

korte update.
Deze zaak is gisteren voor de vrederechter verschenen.
Onder zachte dwang is de tegenpartij nu akkoord om de haag te vervangen door een tuindraad die op de scheiding geplaatst zal worden.

Ik zal zelf een landmeter laten komen voor een opmeting en afpaling. Die kost moet ik zelf betalen.

Als daaruit tevens blijkt (wat ik vermoed) dat de fontein inderdaad op mijn grond staat dan kan ik verzoeken om die af te breken. Als de buur dit niet doet kan ik dan een klacht indienen en volgens de vrederechter hangt er dan een dwangsom tot 60.000 euro aan vast als hij nog wiegert.

Ik hou jullie op de hoogte van het vervolg.
Bedankt om dit te laten weten.
Lijkt mij een heel logische ontwikkeling. Enkel hoef je die kosten voor de landmeting niet volledig zelf te dragen. Waarom kies je ervoor om dit toch te doen?


Dwangsom kan inderdaad heel hoog oplopen. Eigenlijk nog veel hoger dan 60.000 euro. Normaal legt de vrederechter een einddatum vast en betaald de overtreder per dag hij het vonnis niet heeft uitgevoerd na die datum.

Reclame

DeStef
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#19 , 19 sep 2016 10:27

Ik had aan de vrederechter gevraagd of ik die kosten van de landmeter moest betalen en het antwoord was ja.

Ik ga wel proberen om de helft door de buur te laten betalen.

mjers
Berichten: 1788

#20 , 20 sep 2016 11:13

Als de erfgrens onduidelijk is kan je wel degelijk de helft van de kosten op de buurman afdwingen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”