nummerplaat op onze garagepoort

HappyBee
Topic Starter
Berichten: 9

nummerplaat op onze garagepoort

#1 , 12 jun 2016 09:57

Hallo,

Ik zit mee een vraag: mag men nummerplaten hangen op uw garagepoort van niet-bewoners van het pand? Onze buur doet enorm lastig hier omtrent. Ons nummerplaat en ook die van de kinderen (die ondertussen het huis uit zijn) hangen erop. Nu beweert die bij hoog en bij laag dat het verboden is en dat enkel de nummerplaat van de bewoner van het huis er mag hangen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
P-Stone
Berichten: 280

#2 , 12 jun 2016 10:04

Uw buurman vergist zich. Bij mijn weten staat er nergens geschreven dat enkel uw nummerplaat op uw poort mag hangen.
Ik begrijp ook zijn belang niet goed. Er kan (waarschijnlijk) toch maar één wagen staan, en het maakt toch totaal niet uit af dat uw wagen is of die van de kinderen. De buurman mag er hoe dan ook niet staan.
Wetgeving :
Artikel 25. Parkeerverbod
25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;

HappyBee
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 12 jun 2016 10:10

Het is nogal een enorme treiter: een jaar terug is hij beboed door de politie omdat hij voor onze poort stond. Sindsdien is het spelletje begonnen: half voor de poort staan zodat wij of de kinderen er zeker niet voor kunnen staan. Gisteren kwam het weeral tot een confrontatie dat hij ging zorgen dat al de nummerplaten ging verdwijnen. Enkel onze nummerplaat zou er nog op mogen blijven.

Reclame

P-Stone
Berichten: 280

#4 , 12 jun 2016 13:37

Ik zou de buurman in kennis stellen dat als hij eigenhandig de nummerplaten vewijdert, hij uw eigendom beschadigt en hiervoor aangeklaagd zal worden, als hij een instantie zou zoeken om de platen te verwijderen U hem veel succes wenst, en dat U telkens de politie zal bellen als hij (deels) voor uw garage staat. Hopelijk gaat hij zich ook bevragen over de wettelijkheid van zijn dreigement, en afzien van verdere acties.

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 13 jun 2016 00:03

Vernieling of beschadiging van afsluitingen wordt correctioneel of via politierechtbank vervolgd.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”