Geachte,
Allereerst mijn appreciatie voor dit medium en dank bij voorbaat voor een eventueel correct antwoord.
Na mijn appartement verkocht te hebben in augustus 2015, werd in maart (bij AV) 2016 de eindafrekening opgemaakt.
1. Ik kreeg geen afrekening voor de AV (Algemene Vergadering) , "aangezien U geen eigenaar meer bent en dus ook niet aanwezig dient te zijn op AV." Logisch, maar de cijfers/afrekening kreeg ik ook niet. Normaliter moeten eigenaars op de vergadering de cijfers al dan niet aanvaarden.
Is het gebruikelijk dat een ex-eigenaar zijn afrekening niet tijdig (voor AV) krijgt, zodat hij ook tijdig (voor of tijdens AV) kan goed/afkeuren?
2. Na de AV werd me een bedrag terug gestort, zonder schriftelijke afrekening. Na mijn aandringen ontving ik een individuele afrekening, waarin enkel totaalbedragen vermeld stonden bij de algemene kostenposten. Na mijn verzoek ontving ik een jaar overzicht van de facturen en merkte ik dat ik eveneens de kosten aangerekend kreeg die na de verkoop gemaakt werden.
De syndicus zei dat het normaal is dat er als volgt afgerekend wordt: alle kosten van een jaar worden opgeteld en dan volgens een verdeelsleutel (aantal maanden voor ex-eigenaar en resterende maanden voor nieuwe eigenaar) doorgerekend. Dit maakt dat een ex-eigenaar verhoudingsgewijs mee betaald in kosten na verkoop (en de nieuwe eigenaar in kosten voor aankoop). Is dit normaal en gebruikelijk?
In afwachting van een reactie, dank ik nogmaals bij voorbaat.
anna b