bouwen

-rino-
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

bouwen

#1 , 30 mei 2016 13:07

ik moest mijn garage aanbouwen tegen de muur van de buurman , omdat de muur geen goede fundering heeft heb ik op de perceel grens een nieuwe muur gebouwd, hij heeft tijdens de bouwwerken 22 cm van zijn voorgevel geslepen zodat de ruimte nog veel groter geworden is , en nu wil hij de isolatie werken tussen de 2 gevels volledig op ons kosten laten uitvoeren, is dat wettelijk ??? Dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 30 mei 2016 13:10

Wat is het verband tussen de voorgevel van uw buur en de scheidingsmuur van de buur versus uw nieuwe scheidingsmuur?
Staat de nieuwe (uw) scheidingsmuur op uw grond?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

-rino-
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 mei 2016 09:37

De nieuwe muur staat volledig op onze grond , de buur heeft zijn gevel met crépie bezet en achteraf nadat wij aan het bouwen waren heeft hij er 22cm afgeslepen , zodat de ruimte tussen zijn muur en de onze ineens veel groter was, wij maken geen gebruik van zijn muur omdat er geen fundering onder zit en ze op zijn eigendom staat. Dank

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 31 mei 2016 11:35

En wat is uw vraag?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 31 mei 2016 13:46

Ik zie niet in wat u met buurman zijn voorgevel te maken kunt hebben.
Begrijp ook niet hoe door de actie van uw buur aan zijn voorgevel de zijmuren nu ineens x cm uiteen zouden staan.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”