grenspalen verzet

Sianna
Topic Starter
Berichten: 156

grenspalen verzet

#1 , 29 mei 2016 18:58

Hoi,

Een jaar geleden, net voor de zomer, hebben wij - mijn vriend en ik - een huis gekocht. Bij dit huis hoort een tuin. Deze tuin ligt echter niet vast achter het huis: er loopt een wandelweg tussen de tuin en het huis. Deze tuin was niet afgepaald, maar werd door een andere man gebruikt, samen met een weide die ernaast langs loopt, om zijn schapen op te zetten. Voor ons was dit het eerste jaar geen probleem, hij mocht zijn schaapjes gerust laten staan - zo afgesproken - aangezien wij het huis eerst nog een grondige renovatiebeurt gingen geven. Aangezien we er nog niet direct in gingen wonen, gingen we van de tuin dan ook geen gebruik maken.

De landmeter komt en doet zijn werk, plaatst drie grenspalen: Eentje aan de kant van de wandelweg, eentje in het midden van de tuin en eentje aan het uiteinde van de tuin. Het is ondertussen winter: van schapen zijn geen sprake meer. Vlak voor de lente beginnen mijn vriend en ik aan de afsluiting van de tuin. Er wordt al tot in de helft van de lengte van de tuin palen gezet.

Twee weken later komen we er toe en merken we dat de andere man de grenspalen verzet heeft, meer naar onze kant toe. Op de plaats waar de grenspalen stonden heeft hij een dikke vierkante houten paal geklopt en het grenspaaltje heeft hij naast deze houten paal gezet, ongeveer tien centimeter naar onze kant naartoe. Ook hij heeft palen aangebracht, met draad, maar is op de nieuwe grensafsluiting verdergegaan. Onze palen staan nu in zijn weide... De middelste grenspaal is gewoonweg verdwenen!

Ik heb van die man alleen zijn telefoonnummer, geen mail en geen adres. De eerste keer dat ik hem hierover belde, had hij geen tijd en ging later terugbellen. Iedere keer dat ik nu probeer te bellen, neemt hij gewoon niet op.

Landmeter wil wel terugkomen om op te meten, maar dan mogen wij natuurlijk betalen... En ik ben niet van plan om nog eens 800 euro te dokken om dan te merken dat de grenspalen opnieuw verzet worden!

Kan ik dit geval de politie iets voor mij betekenen? Of moet ik echt proberen zijn adres uit te vinden om hem een aangetekend schrijven te sturen?

En als hij schapen houdt, moet hij met zijn afsluiting dan geen bepaalde afstand van de grens houden?


Bedankt op voorhand voor alle goede raad!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers
Berichten: 1788

#2 , 30 mei 2016 07:02

Politie kan j bellen om een pv op te maken, maar eigen mag de politie niet tussenkomen.inderdaad aangetekend schrijven en erop aandringen om alles terug te herstellen.

Sianna
Topic Starter
Berichten: 156

#3 , 02 jun 2016 22:34

Dank je wel Mjers! Ik zal dan maar proberen uitvissen waar meneer net woont....

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”