Klacht politie

cath11
Topic Starter
Berichten: 40

Klacht politie

#1 , 17 mei 2016 06:46

Afgelopen weekend kreeg ik bezoek van twee agenten. Mijn buurvrouw had blijkbaar een klacht ingediend. Ze kloeg dat er een beurtrol was om de gang te poetsen en dat ik eigenlijk die gang vuil maak. (het gaat over een trap van 1 verdiep) Ik zou een handelszaak hebben en constant klanten ontvangen. Het zou een over en weer geloop zijn bij mij. Ook kloeg ze over de decoratie die aan mijn vensters hing (aan de binnenkant! , het gaat om een winkeltas van een handelszaak die ik mooi vind) . Ik zou die soms ook buiten hangen.(wat natuurlijk niet zo is!) Ik wist niet wat ik hoorde! Ik heb geen handelszaak, er komt hier bijna nooit iemand over de vloer (ik woon alleen) en het is eerder omgekeerd. Ze heeft drie kinderen die hier gisteren nog met twee honden, een baby , kinderwagen in de gang stonden. Hoe is het mogelijk dat iemand zoiets doet en wat kan ik daar tegen beginnen. Het zijn gewoon allemaal leugens en ik begrijp ook niet waarom ze dit tegen de politie is gaan vertellen. Ik vroeg aan de agenten (die ook verveeld waren ) wat ik moest doen. Ze zienden niets, voor hen is dit geklasseerd. Ik had dit ook liefst achter mij gelaten zonder mij iets aan te trekken. Maar ik vind het ook wel grof, moet ik iets doen? Of heeft dat geen zin? Voor het samenleven in een huis met drie appartementen is deze gang van zaken wel niet erg bevorderlijk. Ik heb de huisbaas verwittigd en die schrok ook van de absurditeit van de klacht. Wat te doen? een tegenaanklacht?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1479

#2 , 17 mei 2016 09:41

"Ze zeiden niets, voor hen is dit geklasseerd."
Wel, daarmee is de kous af. Als uw buurvrouw klaagt, moet de politie gehoor geven aan haar klacht, maar zoals ze zelf aangeven, zou ik me in de praktijk er niet veel van aantrekken. Melden aan de huisbaas lijkt me wel gepast, maar een tegenklacht is olie op het vuur gieten. Tenzij uw buurvrouw volhardt, dan kan er evt. sprake zijn van belaging. Ik moet de eerste politieagent nog tegenkomen die een PV schrijft omdat iemand zijn beurt bij het poetsen heeft overgeslagen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 17 mei 2016 10:32

Zijn dit geen burgerlijke zaken, waar de politie zich niet mag mee bezighouden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 17 mei 2016 10:55

geluidsoverlast is natuurlijk wél hun bevoegdheid. Het meeste van waarvoor er tussengekomen is, echter niet.

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 20 mei 2016 18:43

Wordt idd geregistreerd als melding of kort verslag geen strafbaar feit.
Als huurster moet ze tegen de verhuurder reclameren.
Als eigenaar op de vergadering mede-eigenaars.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”