gemeenschappelijke muur deels afgebroken

illo72
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

gemeenschappelijke muur deels afgebroken

#1 , 15 mei 2016 17:58

de buur heeft tijdens de aanplakkingsperiode een stuk van de gemeenschappelijke muur verlaagd wat dus niet mocht.

Daarbij de politie gecontacteerd en die heeft de werkers aangemaand te stoppen met werken. Ik heb intussen beroep ingediend bij de deputatie. Nu zijn ze onlangs weer beginnen werken, weliswaar niet aan de muur, maar voor zover ik weet binnenin de woning.

Nu zijn mijn vragen: indien de vergunning van het college het verbouwen van de woning + inrichten dakterras (waardoor aan gemene muur is gekomen) tezamen werd geleverd en ik hier een beroep tegen heb ingediend, maar dan voornamelijk tegen het dakterras, mogen zij dan verder in de woning renoveren zolang zij niet voortdoen met het dakterras of moeten zij de werken geheel stilleggen tot de beslissing van de deputatie is gevallen?

Ik heb nl. schrik dat de eigenaar intussen het gebouw gaat verkopen en de nieuwe eigenaar dan zal zeggen dat die gemene muur al zo was en ze dan niet meer wil/moet heropbouwen.

Ik weet ook niet zeker of de agent bij die tussenkomst een PV heeft opgemaakt. Zoja, mag ik daar dan een kopie van hebben?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers
Berichten: 1788

#2 , 15 mei 2016 21:27

Sowieso moet de huidige eigenaar de muur herstellen. Hij heeft schade aangericht en is daar persoonlijk voor verantwoordelijk. Dat hij de woning verkoopt maakt niets uit.

illo72
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mei 2016 22:52

Ja maar wat als hij het verkoopt nog voor hij het heeft hersteld?

Moet er daarvoor geen PV worden opgesteld en moet ik daar een kopie van hebben (als bewijs) ?

Reclame

illo72
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 mei 2016 22:54

P.S de muur wilde hij voor een deel verlagen om die dakterras in te richten waarvoor ik een bezwaarschrift + beroep heb ingediend naar de deputatie. Dit zal dan wachten zijn tot de beslissing van de deputatie neem ik aan, of hij al dan niet die muur moet herstellen?

Intussentijd, is de woning vanbinnen bijna gerenoveerd, dus zou hij het wel kunnen verkopen..

illo72
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 mei 2016 20:35

niemand..?

mjers
Berichten: 1788

#6 , 16 mei 2016 22:01

Nogmaal, als hij verkoopt maakt dit niets, hij is persoonlijk verantwoordelijk voor de schade die hij aanricht. Ook al is hij geen eigenaar meer.
Inderdaad pv laten opmaken.

illo72
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 mei 2016 22:03

Ok en ik mag een kopie van die PV dan hebben, of is dit enkel voor hem?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”