pesten

pluizemuis
Topic Starter
Berichten: 3

pesten

#1 , 13 mei 2016 13:18

hallo iedereen, ik weet niet goed waar eerst beginnen... sinds enkele maanden hebben we nieuwe overburen in het appartementsgebouw waar we wonen (ik eigenaar, personen huren van andere eigenaar) die mensen zijn verschrikkelijk, ik kan niets verkeerd zeggen over lawaai hinder ofzo maar ze pesten. gisteren was ik mijn schoenen vergeten binnen zetten en deze ochtend zat er koffiegruis in mijn schoenen en in die van mijn vriend. Komen er mensen op bezoek trekken ze hun deur open om te kijken wie en wat. Passeer je hen is het wat gemoempel en nadien hoor je de commentaar van slet enzo. Ik heb al contact gehad met de eigenaar, die zegt dat hij ze erover heeft aangesproken maar natuurlijk zeggen dat het niet waar is, en die zegt het zijn zo goede huurders, het is altijd proper en ze betalen altijd op tijd. ik weet me gewoon geen uitweg meer. ik weet echt niet wat ik moet doen, want camerabeelden heb ik niet, maar ale wie doet er nu zoiets... :(
iemand een idee wat ik zou kunnen doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 15 mei 2016 13:25

Om te beginnen mag u geen privé goederen achterlaten in een gemene plaats ( er gruis ingooien uiteraard ook niet).
Voor de rest ... dan horen ze dus dat er iemand naar boven komt ... menselijke nieuwsgierigheid is niet strafbaar maar uiteraard wel vervelend.
Hoe kan u de commentaren horen ...blijft u dan staan luisteren?

Ik vraag maar hoor.

Tope
Berichten: 916

#3 , 15 mei 2016 16:33

Je schrijft: "die mensen zijn verschrikkelijk, ik kan niets verkeerd zeggen over lawaaihinder ofzo maar ze pesten."
Koffiegruis in iemands schoenen gooien dat is natuurlijk pesten.
De deur openen om te zien wie er bij jouw op bezoek komt, is niet beleefd, maar nu ook geen misdaad.
Waar mensen gedwongen moeten samenleven ontstaan problemen, maar vaak kunnen die opgelost worden door te praten.
Wanneer je dat niet tijdig doet, dan zal de situatie alleen maar verergeren.
Als je buren hebt die geen lawaaihinder veroorzaken en proper zijn, dan mag je eigenlijk van geluk spreken.
Misschien moest jij eens een beetje water in je wijn doen en dan worden die mensen wellicht ook minder verschrikkelijk.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 15 mei 2016 21:53

In een antal gemeenten bestaat via de gemeenten een dienst burenbemiddeling ...maak daar eventueel eens gebruik van.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”