Erfdienstbaarheid electriciteitskast

Teens
Topic Starter
Berichten: 8

Erfdienstbaarheid electriciteitskast

#1 , 11 mei 2016 11:11

Graag hoor ik jullie mening over volgende situatie:

-Wij wensen een woning aan te kopen. Bij het bekijken van de woning stond er in de hoek van de voortuin een kleine electriteitskast. Ondertussen is de verkoop rond en blijkt de electriteitskast door de nutsbeheerder vervangen te zijn door een model 3x zo groot.
De kleine kast was voor ons niet echt een probleem maar nu verpest dit toch wel het zicht naar buiten toe.

Ik heb hier 2 vragen over. Deze electriciteitskast staat er in erfdienstbaarheid:
1. Kunnen we de nutsbeheerder vragen om deze te vervangen door een kleinere kast
2. Deze kast staat voor onze voortuin maar de planning was om hier eventueel staanplaatsen voor de auto te maken. Kunnen we deze erfdienstbaarheid in vraag stellen bij de nutsbeheerder indien deze kast de toegang tot deze plaatsen zou verhinderen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 11 mei 2016 11:17

Hoe groot is de originele erfdienstbaarheid qua oppervlakte?

Teens
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 11 mei 2016 11:29

Daar wacht ik nog op antwoord van de notaris. Dit is nog in aanvraag (compromis getekend, akte nog niet)

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”