tijdelijk bijgebouw naast scheiding?

Tvdw
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

tijdelijk bijgebouw naast scheiding?

#1 , 07 mei 2016 19:58

Beste,


Mijn buur heeft een tijdelijk buitenbar (dit is voor de volledige zomer) geplaatst naast de betonnenscheiding, de partytent met toog, tapinstallatie en 2 frigos raakt de vogelschrikpinnen, dus er gewoon dwars tegen. ik weet dat de wetten versoepeld wijn maar als je naar ruimtevlaanderen gaat is er mij 1 ding niet duidelijk.
https://www.ruimtevlaanderen.be/NL/Bele ... re,houtkot

in de achtertuin 1 meter van de perceelsgrens blijven of tegen een bestaande scheidingsmuur op de perceelsgrens gebouwd worden zonder deze bestaande scheidingsmuur te wijzigen.

Wordt een betonnen scheiding gezien als scheidingsmuur? of als perseelgrens

Mag dit wel? en Indien niet het geval wat kan ik er aan doen?

alvast bedankt voor de hulp

met vriendelijke groeten

Tvdw

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 07 mei 2016 20:13

Het is een TIJDELIJKE constructie.

Tvdw
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 mei 2016 20:16

een tijdelijke contructie die voor 4maand blijft staan

Reclame

Adriana
Berichten: 396

#4 , 07 mei 2016 23:25

Heb je er last van? Of is het afgunst?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 08 mei 2016 00:26

De wetgeving waarnaar TS verwijst is hierop niet van toepassing.
Dit mag dus.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Tvdw
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 mei 2016 08:05

ok bedankt voor het antwoord,

Van het bouwwerk heb ik geen last, nog niet, het is eerder die geexciteerde toestand van personen snachts, dit bevorderd dit enkel.

PS dit is ook voor mij ik zou een tuinhuis willen zetten , maar dit moet wel dan 1 meter van de scheiding blijven zeker

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 mei 2016 09:37

dit is ook voor mij ik zou een tuinhuis willen zetten , maar dit moet wel dan 1 meter van de scheiding blijven zeker
Voor de wet is er wel een hemels breed verschil tussen een party tent en een tuinhuis, in de praktijk kan een party tent misschien meer problemen met zich mee brengen dan een vast tuinhuisje.
Ik zou toch eens langs de technische dienst of je wijk agent van je gemeente gaan !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Tvdw
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#8 , 02 jun 2016 20:17

Sorry voor mijn laat antwoord, zonder mijn toedoen naar de gemeente of wijkagent, is dit probleem opgelost door het gemeente zelf

Franciscus
Berichten: 38607

#9 , 02 jun 2016 21:20

Wat is er dan gebeurd?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”