geurhinder

Wouwie
Topic Starter
Berichten: 1
Locatie: Bavikhove
Contacteer: Website

geurhinder

#1 , 03 dec 2007 17:26

Volgende situatie waar ik niet goed raadmee weet: In een residentie is onlangs een nieuw huurdersechtpaar ingetrokken.

Die mensen komen uit een oud en vochtig huis. Nu hebben ze heel wat kledij/tapijten/gordijnen... mee verhuisd waar een storende, zelf stinkende geur uit voortkomt. Zelf in die mate dat de overige bewoners er last van hebben.

Als syndicus heb ik deze mensen al- zonder succes- geïnterpelleerd.

Volgende vragen:

- In welke mate kan ik -als syndicus- verder reageren ? Immers de oorsprong van de hinder ligt in een privatief ?
- Indien ik nog verdere stappen kan ondernemen, dient de Algemene Vergadering me dan een volmacht te geven om een procedure te starten
- In welke mate is een procedure mogelijk ?
- In welke mate is de verhuurder aansprakelijk ?


Alvast dank,



Wouter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 05 dec 2007 13:03

“Art.577-8...§ 4. Ongeacht de bevoegdheid die hem door het reglement van medeëigendom wordt toegekend, heeft de syndicus tot opdracht :...“(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

In hoofdzaak is dit een conflict tussen PRIVATIEVE belangen waarvan de regeling niet tot de opdrachten van de syndicus behoort,opgesomd in voornoemde bepaling.

“Art.1725.De verhuurder is niet verplicht de huurder te vrijwaren voor de stoornis die derden hem door feitelijkheden toebrengen in zijn genot, zonder dat zij overigens beweren enig recht op het verhuurde goed te hebben; onverminderd het recht van de huurder om hen in eigen naam te vervolgen.”(B.W.).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”