syndicus

gypsi
Topic Starter
Berichten: 102

syndicus

#1 , 02 dec 2007 14:36

wat kan men doen bij een syndicus dat zijn werk niet goed doet:
vb:wij krijgen drie maandelijkse afrekening
bij de twee dit jaar was er weer (in 2005 ook)en fout bij opnemen van watermeter ,heb mails gestuurd,geen antwoord,heb uiteindelijk maar getelefoneerd,na hun zoeken was het effectief fout,mail ontvangen daarvoor op 3/10,wij zoude de correctie ontvangen bij de derde afrekening,dus eind september,alf november nog geen afrekening ontvangen,terug hetzelfde gedaan,kreeg duplicata de fout was er nog altijd,mail gestuurd naar de grote baas,idem geen antwoord
wat kan men daar toch tegen doen,ik smeek om mijn rekening te betalen,toch niet logisch

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gypsi
Topic Starter
Berichten: 102

#2 , 03 dec 2007 18:36

is er niemand dat een antwoord heeft op mijn vraag?

Pedro
Berichten: 735

#3 , 03 dec 2007 19:44

is er niemand dat een antwoord heeft op mijn vraag?
Aangezien het duidelijk enkel om het aandeel in de waterberekening gaat, de rest van uw afrekening betalen en het gedeelte dat u bewist inhouden. Meld dit op het overschrijvingsformulier.

Wanneer de syndicus fouten blijft maken, beloftes niet nakomt, dan kan u eens bij de andere eigenaars informeren of ze met dezelfde problemen kampen. Misschien zijn ze dan wel bereid om de syndicus tijdens de volgende AV te ontslaan en kan dit worden beslist.

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 04 dec 2007 09:24

“Art.577-8...§ 6. De algemene vergadering kan steeds de syndicus ontslaan...”(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

“Art.577-6...§ 6. De beslissingen van de algemene vergadering worden bij volstrekte meerderheid van stemmen van de aanwezige of de vertegenwoordigde medeeigenaars genomen, tenzij wanneer de wet of de statuten een gekwalificeerde meerderheid of de éénparigheid vereisen.”(B.W.).

De wet vereist hiertoe geen gekwalificeerde meerderheid of de éénparigheid.Onderzoek zelf wat de statuten eventueel daartoe vereisen.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”