Uit elkaar, zij haalt stilaan huis leeg

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Uit elkaar, zij haalt stilaan huis leeg

#1 , 30 nov 2007 13:11

Mijn zus heeft mijn schoonbroer laten zitten voor een ander, ze hebben samen een huis gekocht en een dochter van 7.

Het huis staat te koop, van de inboedel moet er nog een scheiding worden gemaakt.

Nu zijn er een paar zaken die ik mij afvraag :

- autootje gekocht met gezamenlijk geld, maar staat volledig op haar naam, inschrijving en verzekering. Mag dat als gezamenlijk worden beschouwd?

- hoe dekt mijn schoonbroer zich het best in? Hij mag haar de toegang tot (nu toch nog) hun woning niet ontzeggen, maar elke keer ze daar langskomt neemt ze iets mee van elektrische apparatuur. Ondertussen zijn er toch al wel aardig wat dingen weg. MAar stel nu dat zij dat betwist en beweert dat ze dat helemaal niet hadden? Hoe kan hij het best voor bewijsmateriaal zorgen? Foto's nemen? Is dat genoeg?

Mijn zus speelt het spelletje jammer genoeg nogal smerig ...
Spijtig dat vaak zo gaat ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 30 nov 2007 16:57

Zijn er nog aankoopfacturen van de dingen die ze meeneemt? En zo ja, op welke naam staan die?

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#3 , 30 nov 2007 17:01

Van de auto denk ik dat die op haar naam staat, maar wel met geld van de gezamenlijke rekening is betaald ...

Wat de andere dingen betreft : er zal zeker niet van alles een factuur zijn, maar de meeste dingen zullen wel op beider naam staan ...

Reclame

dual
Berichten: 56

#4 , 02 dec 2007 09:21

hallo,
ik denk dat je het best een deurwaarder laat komen die een inventaris opmaakt.
gr
dual

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”