syndicus

stijn85
Topic Starter
Berichten: 4

syndicus

#1 , 29 nov 2007 21:21

Goedenavond allen

Ik ben onlangs ontslagen als syndicus. Na 3 jaar bewezen diensten kreeg ik opeens te horen dat ik niet meer welkom ben.
Er is nooit geen contract getekend, maar kan ik via een omweg toch vergoeding krijgen voor een eenzijdige verbreking van een contract? Een syndicus is toch zowieso een lastgever?
Daarbij was ik ook slachtoffer van een lastercampagne tegen mijn BVBA, die gevoerd werd door een groep van mede-eigenaars. Kan ik me daarop beroepen om de herroeping ongeldig te verklaren of hierdoor een schadevergoeding bekomen?
Daarbij vraag ik me ook af, of ik zowieso recht heb op een ontslagvergoeding?

Met Vriendelijke Groeten
Stijn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 29 nov 2007 22:40

De syndicus is een orgaan van de VME.

Ik ga ervan uit dat uw functie jaarlijks werd vernieuwd, maar nu niet. In dat geval heeft U geen recht op een vergoeding. En de AV moet zijn beslissing niet motiveren.

Als het echt een mandaat van lasthebber (en niet lastgever) is, dan zou het ereloon altijd onderworpen zijn aan de BTW.

Voor wat laster, ... betreft kan ik niet helpen, want ik ben geen jurist.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”