Aanhoudend probleem, ooit eens ter sprake gebracht alhier...

bald*no*locks
Topic Starter
Berichten: 119
Juridisch actief: Nee
Locatie: nowhere

Aanhoudend probleem, ooit eens ter sprake gebracht alhier...

#1 , 04 apr 2016 21:01

Sommigen zullen zich nog herinneren, het door mij geposte topic burenoverlast.

Dit resulteerde op eenzijdige aanval op mijn persoon om 00.25 uur in de nacht, toen ik in gesprek was met de bovenbuur aangaande het nachtelijke gestamp.

Deze situatie is nog steeds gaande, recentelijk hebben we eigenaarsvergadering gehad waar het respecteren van de rust van de andere bewoners op papier werd gezet als onderdeel van het verslag en ondertekend door alle eigenaars, werd dus aangehaald dat stampend lopen gedurende de dag en nacht vermeden dient te worden, luide muziek, de eigenaars verantwoordelijk zijn voor het gedrag van hun kind(eren) en die van hun bezoekers.

Ondanks dit verslag van de vergadering voor kennisname en akkoord werd getekend, blijven de buren hun zin doen, en duid dit gewoon op pesterijen (man heeft zelf de overlast komende vanuit hun appartement kunnen komen vaststellen), maar sommigen blijken boven elke wet te staan en bepalen hun eigen regels!

Doch mijn bovenburen zijn nogal goed in komedie spelen, en de politie kiest hun kant, "leefgeluiden", als ik reageer met ook géén rekening te houden met deze buren en de muziek luid zet, heb ik een GAS boete, tenslotte als mijn buren vinden dat zij géén rekening dienen te houden met anderen, waarom zou ik dan?

Mijn vraag, gezien dit gedrag blijft aanhouden, de veroorzaker blijft volharden in de boosheid, er een verklaring werd ondertekend inzake leefregels op de eigenaarsvergadering, dien ik deze nu via aangetekend schrijven te verwittigen dat ik dit gedrag moe ben en met gerechtelijke stappen dreigen?

Wij worden niet vertegenwoordigd door een syndicus.

Graag jullie visie, alvast bedankt...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 04 apr 2016 21:30

Betreft uw item http://www.juridischforum.be/forum/view ... 3&start=15

Het afdwingen van artikels uit het huishoudelijk reglement kunnen na 4 maanden na de AV

Best eens langs een eigenaarsbond gaan .. er zit er trouwens een in Antwerpen aan de Meir.

Een syndicus hebt u niet nodig.
Burenbemiddeling is een eerste stap
Indien er strafbare feiten gebeuren is het de politie - d!t kan ook strafrechtelijk tussenkomen zij bij elke vorm van overlast op eender welk uur ..maar dan moeten ze het wel zelf vaststellen of bij opzettelijke slagen en verwondingen.
Ga desnoods eens praten met de teamleider van het wijkteam.
Ook de dienst klantenmanagement kan helpen als de politie niet zou tussenkomen.

Als het idd een oud gebouw is met ofwel oude roostering ofwel van de jaren 50 of 60 kan het zijn dat ook een betonnen gebouw waar door slechte isolatie er veel geluidsoverdacht is, maar dan nog.

En neem ook zoals reeds gezegd steeds elk gesprek en of het geluid op. Is wettelijk toegestaan.

bald*no*locks
Topic Starter
Berichten: 119
Juridisch actief: Nee
Locatie: nowhere

#3 , 04 apr 2016 22:25

Dag Franciscus,

Klantenmanagement van de politie doet hier niets aan, want zeggen zij, dit kadert in een uit de hand gelopen burenruzie, ik vraag me af hoe zoiets kan ontstaan, er is altijd een veroorzaker, en de politie bekent kleur...

Het gebouw is inderdaad van midden jaren '60, ik heb overlaatst ook een foto kunnen nemen van een elektrisch voertuig "MINI" waar ze hun kind mee op hun laminaatvloer lieten rondrijden, ik kan u verzekeren, bij mij klonk het alsof ze een bowling hadden geopend, toch deed de man (die op dat moment en voor de éénzijdige aanval plaats vond) alsof zijn neus bloedde.

Doch met deze mensen valt niet te praten, tegen de politie wordt gelogen, en ik sta nergens....

Ik houd sinds lang een dagboek bij met de vaststellingen, uren, overlast, nu op dit moment om 22.22 uur is mevrouw nog druk over en weer aan het stampen en zoals zij al tegen degene die het beheer doet heeft gezegd, zij zijn niet van plan hun levenswijze aan te passen aan de normen van hier...

Reclame

bambipower
Berichten: 1034

#4 , 05 apr 2016 12:34

plafond isoleren, en gyproc met geluidsdemping plaatsen

bald*no*locks
Topic Starter
Berichten: 119
Juridisch actief: Nee
Locatie: nowhere

#5 , 05 apr 2016 17:50

Beste Bambipower,

Hierover heb al iemand in de bouw aangesproken.

Gezien het contactgeluiden betreft heeft dit weinig nut, het geluid verplaatst zich door de muren, net zoals ik van hun televisie mag meegenieten in de nacht. (hangt tegen de muur)

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 05 apr 2016 20:14

Om dat te voorkomen, zou je al een doos in een doos moeten maken, waarbij de binnendoos de buitenst doos (het gebouw) niet mag raken. Heb het een paar maal laten uitvoeren, maar is een omvangrijke en dure operatie, die deskundig moet worden uitgevoerd. 1 miniem contact kan de hele operatie om niet doen, en al zeker in een oud gebouw

bald*no*locks
Topic Starter
Berichten: 119
Juridisch actief: Nee
Locatie: nowhere

#7 , 05 apr 2016 22:10

Dus moet je beroep kunnen doen op de redelijkheid van je buren (een utopie), en in mijn geval is praten onmogelijk geworden....zelfs onwenselijk gezien nachtelijke éénzijdige aanval op mijn persoon waarvoor men vanwege hun cultuur géén excuses kan aanbieden :( , de beschaving is soms ver te zoeken.
Raar dat deze mensen nooit van onbesproken gedrag zijn, maar zich voordoen als heiligen als de politie er aan te pas komt, en ze komen er mee weg ook..

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 06 apr 2016 09:24

Oplossing is een periode een DW in huis halen en betalen (dure zaak) die iedere geluid zal noteren met tijdstip erbij., en daarmee kan je dan naar de rechtbank.

bald*no*locks
Topic Starter
Berichten: 119
Juridisch actief: Nee
Locatie: nowhere

#9 , 07 apr 2016 06:42

Geld teveel heb ik niet Mava105 :(

Franciscus
Berichten: 38583

#10 , 07 apr 2016 11:35

Bij geluidsoverlast dient u steeds de politie te bellen - blauwe lijn 080012312.
Vragen wagen niet voor de deur te plaatsen en te komen luisteren.
U kan ook contact opnemen met de wijkteammanager of de regiomanager.

bald*no*locks
Topic Starter
Berichten: 119
Juridisch actief: Nee
Locatie: nowhere

#11 , 09 apr 2016 13:19

Inderdaad Franciscus, als een patrouillewagen opgemerkt wordt, is het ineens stil en niets aan de hand....

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”