Veranderen van poetsfirma

WPLV
Topic Starter
Berichten: 7

Veranderen van poetsfirma

#1 , 04 apr 2016 12:46

De persoon die de gemeenschappelijke delen kuiste van ons appartementsgebouw(10 app),is hiermee gestopt.
Nu krijg ik vandaag van onze syndicus een mail dat er een kuisfirma is aangenomen,om dit werk uit te voeren ,wel tegen het dubbele van de prijs !
Dit is beslist door de RVMe (3 personen) en de syndicus,zonder raadpleging van de andere medeeigenaars!
Dit is volgens mij niet wettelijk.
Dus heb ik contact opgenomen met de syndicus.
Zijn antwoord was :
"Beste,ik heb dit met de beste bedoelingen gedaan met de beschikbare informatie voorhanden om ervoor te zorgen dat er continuïteit gegarandeerd is betreffende het poetsen van de gemene delen. Ik stel voor om dit als agendapunt te behandelen op de volgende AV. "
Ik en ook nog enkele andere medeeigenaars zijn daar niet mee akkoord!
Wat kunnen wij daar tegen ondernemen?
Met vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 apr 2016 16:21

Zelf beginnen kuisen. Tegen dat die AV kan samenkomen en er een beslissing is zijn we een maand verder. Hoe ga je dan reageren op een vuile inkomhall en trapzaal. Mogelijks is het een tijdelijke overgangsmaatregel, en zal syndicus tegen volgende AV een andere oplossing hebben. Anders kan TS best eens zelf proberen een kuisvrouw of man te vinden in die korte tijd..

WPLV
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 04 apr 2016 16:37

Contract is al wel getekend door de syndicus met die nieuwe kuisfirma en de jaarlijkse algemene vergadering is maar eerst in oktober!
Mvg

Reclame


WPLV
Topic Starter
Berichten: 7

#5 , 05 apr 2016 09:45

Is het mogelijk om hiervoor een AV aan te vragen?
Mvg

LeenW
Berichten: 12839

#6 , 05 apr 2016 10:24

Is het een tijdelijke oplossing zoals Mava zegt, of is het een contract waar jullie een tijdje aan vast gaan hangen?

WPLV
Topic Starter
Berichten: 7

#7 , 05 apr 2016 16:32

Het is een tijdelijk tot de AV op het einde van het jaar.Geen probleem maar waar het mij om gaat is dat dit contract is afgesloten zonder medeweten
van de medeeigenaars.Het is enkel de syndicus en 3 leden van de RVMe (bestaat uit 4 personen) die dat contract aangegaan zijn !
Dus mijn vraag is wat we daar mogelijk zouden kunnen en dit is niet de eerste maal dat de RVMe beslissingen neemt zonder medeweten van de andere eigenaars !
Mvg

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 05 apr 2016 19:49

Deze personen mogen dringende beslissingen nemen indien nodig

adsummam
Berichten: 582

#9 , 05 apr 2016 21:46

Het feit dat het blijkbaar om een tijdelijk contract gaat, met eindtermijn kort na de AV, kunt u beschouwen als een ”blijk van goede trouw” vanuit de initiatiefnemers .

B.W. Art. 577-6 § 4

Dien voor de goede orde een agendapunt in waarin u bepaalt dat de syndicus wel degelijk offertes dient te vragen en voor te leggen op de AV.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”