Nieuwe buren met winkeltje verhinderen privacy

Inezke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nieuwe buren met winkeltje verhinderen privacy

#1 , 10 mar 2016 20:02

Wij hebben een vraag..
Binnenkort krijgen we nieuwe buren, deze mensen hebben een winkeltje dat nu ook naast ons zal komen.
De bouwaanvraag hangt uit.
De huizen zijn driegevelwoningen met tussen ons in twee opritten en garages. Hier is op het moment als afscheiding enkel boompjes, catalpas. Vooraan is een dubbele poort ter afsluiting. Dit is allemaal zo open gebleven omdat mijn ouders daar woonden. Nu willen de nieuwe buren hun winkeldeur langs de zijkant maken ,zo kijken ze bij mij in mijn living. De poort moet dus achteruit maar dat gaat niet zonder de onze werkloos achter te laten.. Als er nu dus klanten komen kunnen ze zonder problemen bij ons in de tuin en het huis. We willen dus graag een schutting plaatsen en moeten ook een nieuwe poort zetten. Nu vinden zij het niet nodig en kwamen ze in eerste instantie bij ons vertellen dat het geen prioriteit is en dat er geen geld voor is, we hebben aangeboden om terug te betalen als het kan, volgend jaar of zo.. Eerst ws het goed nu ineens niet meer . Wij willen gewoon onze privacy en onze veiligheid garanderen. Zij willen niet dat we iets aan de poorten veranderen, maar bij hen moet ze er toch uit, de bomen mogen ook niet weg .. Wij mogen ze van hen op onze grond zetten mits geen veranderingen bij hen voor de rest.. Dit is gewoon niet logisch.. Kunnen we privacy afdwingen '?
Ik weet het niet meer.. Help?
Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika
Berichten: 961

#2 , 10 mar 2016 21:59

U dient bezwaar aan te tekenen bij de gemeente. Waarschijnlijk zullen er dan bijkomende voorwaarden op de goedkeuring vermeld worden.

pho450
Berichten: 192

#3 , 11 mar 2016 09:23

Het staat je vrij om zelf een afsluiting en/of haag te plaatsen op je eigen grond, waarbij je natuurlijk aan de wetgeving en eventuele plaatselijke regelgeving moet voldoen. Tenzij anders beschreven in bv de verkavelingsvoorschriften kan je je buren niet dwingen om mee te betalen aan een gemeenschappelijke afsluiting.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 11 mar 2016 09:36

Maar dan moeten ze er ook afblijven.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”