gezandstraalde ramen

analice
Topic Starter
Berichten: 21

gezandstraalde ramen

#1 , 09 mar 2016 02:25

Achteraan op mijn eigendom ( gesloten bebouwing ) staat over de hele breedte een atelier met 2 verdiepingen ( sinds 1950 ) . De voorkant van het atelier grenst dus aan mijn tuin.
Op de 1ste en 2 verdieping bevinden zich grote vaste ramen die moeten vernieuwd worden - deze zijn momenteel met niet-doorzichtig glas om inkijk op de tuin en achterkant woning van de buren te vermijden . Ze zijn langs weerszijden geplaatst op 80 cm van de scheidingslijn met de tuin van de buren.
Mag ik het glas van de nieuwe ramen - vaste hoge ramen - slechts tot op een zekere hoogte laten zandstralen zodat men vanuit het atelier toch nog de buitenlucht kan zien in de hoogte ? De ramen zijn 2 meter hoog en beginnen op een hoogte van 1,50 meter vanaf de vloer .
Ik meende ooit ergens gelezen te hebben dat de ramen tot op een hoogte van 1,80 meter ( vanaf de begane vloer van de verdieping ) ondoorzichtig moeten gemaakt zijn.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding