verkopen onmogelijk

konijntje1
Topic Starter
Berichten: 172

Re: verkopen onmogelijk

#16 , 08 mar 2016 13:22

Voor alle duidelijkheid.
Voornaam is fictief ;)
en geen plaatsbepaling of andere privacy items zijn zichtbaar

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#17 , 08 mar 2016 14:57

Mag die zomaar met een deur op uw eigendom komen?
Een muur op de scheiding met een deur en een raam in??????
Mijn buikgevoel vertelt me dat er een erfdienstbaarheid is want dit is geen gewone situatie.
Als dit klopt bent u de zwakke partij in dit verhaal.......o.a. omdat de gevel op de foto dan de voorgevel is van uw buur.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38583

#18 , 08 mar 2016 19:04

Is de muur gemeen?
Mag die persoon op uw terras/koer komen.
Blijkbaar mag er wel niets doorzichtig zijn - wat mogelijk ook al wijst op een gemene muur.
Waar is zijn brievenbus en bel?
Hoe komt jij in zijn pand /woonst?
Garage ...heeft de gemeente dat als een woning geregistreerd en/of kan daar een handelsactiviteit uitgeoefend worden?

Reclame

konijntje1
Topic Starter
Berichten: 172

#19 , 09 mar 2016 06:31

De beschrijving van achterliggend goed en een paar puntjes uit het handelshuurcontract:
in 2010 geregulariseerd tot bergruimte met carport.
de meest recente stedenbouwkundige bestemming van het verkochte goed volgens het gewestplan Gentse en Kanaalzone deels woongebied en deels agrarisch gebied is

Zonevreemde constructie: De huurder erkent door de instrumenterende notaris te zijn gewezen op de gevolgen van zonevreemde constructies en, voorafgaandelijk dezer, de tekst van de artikelen 4.4.10 tot 4.4.23 van de Vlaamse Codex te hebben ontvangen.



Ik heb zopas mail gestuurd naar de gemeente met vraag OF er nu al een nieuw nummer bestaande is.
IK denk van niet aangezien ze daar vroeger altijd op een njet uitkwam maar ik wacht de mail nog af.
Voor een garage geven ze geen huisnummer en een bestemmingswijziging kreeg ze niet toe destijds.

De gemeente heeft in dit verhaal serieuze fouten gemaakt ook.
Kan de gemeente ook aansprakelijk worden gesteld na zoveel jaren?

Er is idd een erfdienstbaarheid.
-het lijdend erf verleent aan het heersend erf een eeuwigdurend en onvergeld recht van overgang om van de straat toe-en uitgang te nemen, zo te voet als met gerij;
-het lijdend erf zal de bestaande lichten en zichten van het heersend erf .dienen te dulden


Een gewone situatie is dit allesbehalve.
De huurder heeft een rode lap voor de ogen om de woning goedkoop in zijn pollen te krijgen.
Leeg laten staan is finacieël niet haalbaar.
Woning zelf staat sinds begin dit jaar in het leegstandsregister (wij hebben verbouwingen ed gedaan intern en tuin etc..)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”