Bevuilen terras

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

Bevuilen terras

#1 , 27 feb 2016 11:28

Mijn buurvrouw werpt vuil op mijn terras, dit regelmatig.
Wat is er aan te doen of moet ik dit blijven opkuisen?

Welk middel kan ik hiertegen opbrengen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 27 feb 2016 11:42

Buurvrouw mag dit niet doen. Indien u een cameraatje richt op uw eigen teras (vanuit je eigen binnen VENSTER = zeer belangrijk) en je kan je terras filkmen zonder dat je het terras van de buurvrouw filmt, heb je misschien het geluk dat je op een dag beelden hebt waarop te zien is dat er een hoop vuil van die kant op je terras beland. Een vast bewijs dat het van de bewoner aan die kant komt dus.
dit gebruik je voorlopig niet. Je moet voorlopig zelfs nog geen beelden hebben, in afwachting stap je wel naar je buurvrouw en je meldt haar dat je regelmatig vuil op je terras vindt dat niet afkomstig is van je eigen woning. Dat je per toeval (volkomen wettelijk, want binnen je huiskamer gemaakte) beelden hebt kunnen vastleggen waaruit duidelijk blijkt vanuit welke kant deze afval komt. Dat je voor de algemene goede burenvrede voorlopig geen klacht neerlegt bij de politie tegen onbekenden mét de camerabeelden. Dat je haar medewerking vraagt om ook een oogje in het zeil te houden of ze opmerkt dat er iemand afval op je terras gooit. :-) hiermee zal het waarschijnlijk ophouden. Want A: je beschuldigt haar niet. B: Ze vermoedt dus dat er beelden zijn die bewijzen dat zij de afval deponeert. C: u dient nu nog geen klacht in als het nu stopt.
een verstandige buurvrouw houdt dan haar mond en verleent haar medewereking dat ze goed zeal uitkijken welke snoodaard afval op uw terras deponeert. Laat je ons weten of het werkte? :-)

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 27 feb 2016 12:19

>Welk vuil is het? Gaat om stof, bladeren enz. Of gaat het bijvoorbeeld om lege melk flessen en blikjes?

Reclame

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#4 , 27 feb 2016 12:25

>Welk vuil is het? Gaat om stof, bladeren enz. Of gaat het bijvoorbeeld om lege melk flessen en blikjes?
wijnig zand,snede brood 1 soms 3,kruimels brood,santwis,,korsten brood

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#5 , 27 feb 2016 12:28

De wijk agent zegt : daar kunnen wij niet tussen komen.
Dit mag volgens de wijk agent.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 27 feb 2016 14:27

Werp eens wat etensafval voor het politiekantoor om te zien of ze bij hun mening blijven.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.


mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 27 feb 2016 16:30

Buurvrouw voedert de vogeltjes, en dat is ook verboden.

Franciscus
Berichten: 38599

#9 , 27 feb 2016 19:32

Niet altijd ...als het op private eigendom is is het niet een bevoegdheid van politie.
Ik heb wel vernomen dat in een grote stad men daar ook een GAS PV kan voor opstellen...

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”