Lawaai Kuisploeg

paulscsi
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Lawaai Kuisploeg

#1 , 24 feb 2016 09:43

Hallo,

Betreft appartementsgebouw bestaande uit gelijkvloers en 3 bovenliggende appartementen.

Beneden is verhuurd aan uitzendkantoor met openingsuren van 08h30-12h00 en/van 13h30 tot 17h30 hiermee geen enkel probleem dusver.
De kuisploeg komt hier echter op Dinsdag het gelijkvloer van 0500-0515 in de morgen zijn activiteiten starten wat voor het nodige lawaai zorgt, in die mate dat bewoners op verdiep 1-2-en 3 de slaap niet meer kunnen vatten !!!

Leidinggevende van kuisploeg is gevraagd via gsm gesprek om hiervoor een oplossing te zoeken, het eerste was van: in Fabrieksgebouwen mag/kan men starten vanaf 06h00 etc... maar dit betreft hier geen fabrieksgebouw en de openingsuren zijn van 08h30-12h00 en/van 13h30- tot 17h30 dus...kan men activiteiten uitvoeren buiten de aangegeven uren ?

Wat in geval de oplossing er niet komt... Dit kan toch niet dat we van 05h00 05h30 in de morgen uit ons bed gerammeld worden.

Kan dit zomaar ???
Voor 07h00 en na 22h00 mag men toch geen lawaai meer maken of zie ik het verkeerd ?

Mvg, Paul

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12838

#2 , 24 feb 2016 09:48

Kan inderdaad niet, volgende keer politie bellen om de overlast te laten vaststellen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 feb 2016 09:52

Ik denk dat de politie daar weinig zal aan doen, want 5:00 uur is nu ook geen nacht meer, dan ga ik al voor de tweede keer gaan eten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 24 feb 2016 09:52

men kan natuurlijk wel poetsen buiten de kantooruren, ook 's ochtends vroeg. Nachtlawaai (en overmatig lawaai op anderen uren) kunnen niet.

Poetst men machinaal of manueel? Wat veroorzaakt het geluid?

mjers
Berichten: 1788

#5 , 24 feb 2016 10:37

overmatig lawaai is altijd verboden... Welke geluiden betreft het precies?

Artikel 267. Iedereen is verplicht zich zodanig te gedragen dat anderen niet meer dan noodzakelijk door geluid gehinderd worden. Elk gerucht of rumoer bij dag is verboden, wanneer het zonder noodzaak wordt veroorzaakt, wanneer het te wijten is aan een gebrek aan voorzorg en wanneer het van aard is de rust van de inwoners te verstoren.

Verder mogen ze inderdaad tussen 7 h en 22 h die activiteiten sowieso niet opstarten.
Volgende keer bel je gewoon de politie.

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 feb 2016 10:54

Verder mogen ze inderdaad tussen 7 h en 22 h die activiteiten sowieso niet opstarten.
Uit welke regelgeving zou dit moeten volgen?

@TS: Hoe laat vertrekt de kuisploeg terug?

Nachtarbeid is in het algemeen bij wet verboden tussen 20u00 en 6u00. Er is echter een hele waslijst met uitzonderingen, waaronder "het schoonmaken, herstellen en onderhouden in zover deze werkzaamheden voor de regelmatige voortzetting van het bedrijf nodig zijn". Indien de kuisploeg een uur eerder terug vertrekt voor de eerste werknemer binnen waait, kan men stellen dat deze werkzaamheden niet nodig zijn tijdens de nachtelijke uren.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 24 feb 2016 10:56

droogtijd van een vloer, hé ;). zo'n zaken zijn rekbaar :)

mjers
Berichten: 1788

#8 , 24 feb 2016 11:22

Verder mogen ze inderdaad tussen 7 h en 22 h die activiteiten sowieso niet opstarten.
Uit welke regelgeving zou dit moeten volgen?

@TS: Hoe laat vertrekt de kuisploeg terug?

Nachtarbeid is in het algemeen bij wet verboden tussen 20u00 en 6u00. Er is echter een hele waslijst met uitzonderingen, waaronder "het schoonmaken, herstellen en onderhouden in zover deze werkzaamheden voor de regelmatige voortzetting van het bedrijf nodig zijn". Indien de kuisploeg een uur eerder terug vertrekt voor de eerste werknemer binnen waait, kan men stellen dat deze werkzaamheden niet nodig zijn tijdens de nachtelijke uren.
Tussen 22u en 7 u is dit nachtlawaai. Om 5u beginnen kuisen lijkt mij niet noodzakelijk voor de voortzetting van het bedrijf. Klopt, is subjectief. Maar het zou mij toch sterk verworderen dat deze activiteit een noodzaak zou zijn.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 24 feb 2016 11:28

In wiens opdracht werkt die kuisploeg? Kuisen die enkel het gelijkvloers in het kantoor of ook de hele trapzaal op bovenste verdieping. Indien ze in opdracht werken van de huurder op het gelijkvloers, deze huurder aangetekend aanschrijven via de syndicus.

jef007
Berichten: 1683

#10 , 24 feb 2016 14:27

hoelang duurt het kuisen? 10 of 15 min??

paulscsi
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#11 , 02 mar 2016 11:04

Hallo, bedankt aan allen voor de info etc... oplossing is blijkbaar gevonden ! kuisploeg komt dus na 18h00 zodoende is het probleem van de baan :-)

jef007
Berichten: 1683

#12 , 02 mar 2016 11:16

ik hoop voor u dat ze om 18u komen, want 05u is ook na 18u

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 02 mar 2016 11:31

ik hoop voor u dat ze om 18u komen, want 05u is ook na 18u
Of beginnen ze om 23.00 Hr en kuisen ze tot 04.00 Hr

paulscsi
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#14 , 19 mar 2016 09:17

Beste Mensen, bedankt voor jullie medewerking voor het zoeken naar een constructieve oplossing ! al moet ik lezen dat er hier mensen zijn die "denk ik" niet thuishoren op het Juridisch forum maar eerder op Facebook daar kan men uitlatingen geven tot het belachelijk/lachwekkende doen zoveel men wil zonder niet begrepen te worden...
Dus indien je wil of wenst constructief te zoeken naar oplossingen voor mensen met een probleem gedraag je er dan ook naar en trek niet alles in het belachelijke !
Verder een prettige dag nog en hopelijk tot nooit meer salut !

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”