renovatie balkons

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

renovatie balkons

#1 , 22 feb 2016 18:47

Drie jaar geleden liet ik de balkons van een appartement renoveren: wegkappen oude tegels, vernieuwen waterdichtheidslaag en leggen van nieuwe tegels. Vrij dure investering.
Een jaar nadien werd beslist door de VME om ALLE balkons te renoveren. Om uniformiteit te garanderen werd ik verplicht mee te doen. Weg mijn dure investering (+/- 10 000 EUR).
Nu de werken in uitvoering zijn wordt mij een hogere provisie aangerekend dan voor de andere appartementen.
Reden: de tegels zijn moeilijker te verwijderen omdat ze nog goed vast liggen (nu ja, ze zijn ook nieuw gelegd, bij de andere appartementen ontbreken ze zelfs grotendeels wegens gebrek aan onderhoud...).
Uiteraard is dit een tweede financiële en psychische mokerslag voor mij.
Volgens de statuten zijn de tegels en de balustrades privaat.

Ik vraag me af of ze me wegens de goede staat van mijn balkons meer mogen aanrekenen dan aan de andere eigenaars.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 22 feb 2016 20:12

Het enige waar ze mochten aankomen was de waterdichtingslaag en de beton. Al de rest was privatief. Zijn de tegels zichtbaar van op straat? indien niet, was er geen probleem van uniformiteit, en waren het totaal nodeloze kosten Enkel de nieuwe balustrade zouden ze u mogen aanrekenen.

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 22 feb 2016 20:58

Het is zichtbaar van op de straat. Ze hebben de balkons voorzien van zo'n korrelige laag die dienst doet als waterdichting en tegelijk als afwerking en die is zichtbaar aan voor- en zijkanten.
De nieuwe balastrade is ook op een andere plaats (in voorkant beton ipv op de vloer) aangebracht.
Maar ik ben niet zo direct akkoord dat ze me nu nog meer laten betalen dan de andere eigenaars omdat mijn tegels moeizamer te
verwijderen waren (bij meest appartementen waren die gewoon kapot en meestal losgekomen).

Bij de goedkeuring van de te ondernemen werken werd beslsist dat alles zou worden verdeeld volgens de aandelen, met uitzondering van de balistrades en de vloerafwerking die privatief zouden worden afgerekend.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”