LAWAAIHINDER ONDERBUUR

Toscano
Topic Starter
Berichten: 2

LAWAAIHINDER ONDERBUUR

#1 , 21 feb 2016 12:54

Sedert een jaar ongeveer is een ruimte op de gelijkvloerse verdieping verkocht aan een boekbinder. De ruimte staat in de basisakte van het gebouw beschreven als 'praktijkruimte'.
Wij worden vooral op vrijdag (dat is zijn openingsdag), maar ook op zondag gestoord door klop- en andere geluiden die we niet onmiddellijk kunnen thuisbrengen. Die geluiden zijn zo hevig dat bij ons op het appartement boven zijn ruimte, alles trilt.
Volgens ons schendt hij een aantal regels die in de basisakte van ons gebouw zijn omschreven:
- ten eerste in een praktijkruimte kan nooit zo veel lawaai gemaakt worden als hij maakt
- ten tweede: in het huishoudelijk reglement dat een onderdeel is van de basisakte die iedere eigenaar ondertekent bij de notaris bij aankoop van een appartement of een ruimte, staat heel duidelijk dat de rust van de bewoners dient te worden gerespecteerd en dat hinderlijke geluiden tot een minimum dienen te worden beperkt. Dat respecteert hij zeker niet, want het is nu zondag 21 februari, 12u44 en sedert deze morgen +/-9u is het hieronder een lawaai van jewelste alsof iemand met van alles aan het smijten is tegen de muren.
- ten derde: ik ben daar helemaal niet zeker van, maar volgens mij gebruikt hij erg brandbare producten (vb lijmen), ik meen dat dit niet is toegelaten in een privé woning.
- ten vierde: hij oefent professionele activiteiten uit in een ruimte die er zeker niet voor geschikt, of bestemd is.

Ik heb de eigenaar reeds verschillende malen gevraagd om iets aan dat erg storende lawaai te doen, ik heb ook de syndicus van het gebouw gevraagd om te bemiddelen, maar dat heeft geen enkel resultaat.
Wat kan ik best doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 21 feb 2016 13:12

In een praktijkruimte mag je geen industriële, ambachtelijke productie of commerciële activiteit huisvesten. Zoveel is zeker.
Indien geen reactie in de zin van een totaaloplossing best naar vredegerecht gaan om het stopzetten van
de activiteit op te leggen wegens niet toegestaan door basisakte.
Intussen de politie ontbieden om de overlast tijdens weekend vast te stellen en PV te maken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 21 feb 2016 14:56

Syndicus in het gebouw deze dan ook in kennis stellen.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”