Last met buurvrouw

painter
Topic Starter
Berichten: 62

Re: Last met buurvrouw

#16 , 16 mar 2016 17:56

Hij zei dat hij eens was komen aanbellen en dat toen de hond begin te blaffen en toen hij om de hoek was gefietst, blafte hij nog steeds. Ook een collega was komen aanbellen en toen begon de hond te blaffen, zei hij. Van bewijs of zo heeft hij niets gezegd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#17 , 16 mar 2016 18:03

tiens, dat die politie-agent dat niet weet....elke hond "slaat aan" als er aangebeld wordt. En dan blaft een hond wel even door. Een hond waarschuwt nu eenmaal. Maar daaruit besluiten dat honden de hele tijd door blaffen is niet correct.

Mariette
Berichten: 2507

#18 , 16 mar 2016 19:36

In mijn doodlopend straatje zaten twee kleine hondjes dagelijks buiten als de eigenaar uit werken was.
Telkens iemand in de straat kwam begonnen ze te blaffen.

Een buur heeft verschillende malen klacht neergelegd, politie is komen kijken (en ja dan blaften ze ook), buurtonderzoek naar wie er allemaal last had van de blaffende hondjes.

Resultaat: eigenaar heeft DRIE Gasboetes van 250 euro gekregen.

Nu zitten de hondjes overdag binnen en is er geen probleem meer.

Reclame

djtw
Berichten: 13

#19 , 17 mar 2016 16:49

In mijn gemeente worden er regelmatig gasboetes uitgeschreven voor overlast veroorzaakt door blaffende honden. En ik vind dat niet meer dan terecht. Hondeneigenaars zijn dikwijls van het soort dat zich niets aantrekt van de gevolgen van hun zogenaamde dierenliefde.

Mariette
Berichten: 2507

#20 , 18 mar 2016 13:26

Er is natuurlijk een groot verschil tussen een hond op een erf in een landelijke omgeving of een hond die continue staat te blaffen in een achtertuintje in een dichtbevolkte buurt.

Het laatste is echt wel ondraaglijk.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”