Lek onder douche

Onbekend in BXL
Topic Starter
Berichten: 1

Lek onder douche

#1 , 11 feb 2016 22:48

Mijn onderburen meldden me dat het plafond in hun badkamer lekt. Het water lijkt te komen van onder de douche van mijn flat, waar echter niets zichtbaar is. De afloop van het water verloopt echter niet vlot. Op het eerste zicht lijkt het de afvoer niet goed is aangesloten op de leidingen, waardoor het water zich onder mijn douche/ in het vals plafond van mijn onderburen opstapelt. Ik bewoon de flat slechts ongeveer één jaar. Ik ben de eerste bewoner van de flat, en het gebouw is minder dan vijf jaar oud.

Dien ik de syndicus de contacteren, zodat zij contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij van de blokpolis en een loodgieter aanstellen, of ben ik hier zelf verantwoordelijk voor? Zijn er verder procedurele stappen waar ik rekening mee moet houden? Dien ik de architect in dit stadium op de hoogte te brengen in verband met de aansprakelijkheid?

Dank voor jullie advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 11 feb 2016 23:05

Dien ik de syndicus de contacteren, zodat zij contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij van de blokpolis en een loodgieter aanstellen

Zeker en vast en onmiddellijk.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”