Buren klacht over kippen

WP002
Berichten: 1479

Re: Buren klacht over kippen

#16 , 13 feb 2016 14:45

Sommige gemeenten bieden hun bewoners zelfs 3 kippen aan om de gft op te vreten. Zo lang u in uw tuin geen legbatterij aanlegt en de kippen goed verzorgd worden, denk ik niet dat hun protest veel zoden aan de dijk gaat zetten. Als u kippen houdt (zeker als het er maar 2 zijn ) valt dat onder uw privégenot.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers
Berichten: 1788

#17 , 15 feb 2016 09:35

Bedankt voor je antwoord. Om op je vragen te antwoorden:

De ren van de kippen bevindt zich in onze achtertuin, tegen de scheiding met de buren (de omheining van het perceel is hier ook de omheining van de kippenren). De exact afmetingen ken ik zo niet uit het hoofd. Ik schat dat de ren start zo'n 17 meter na onze achtergevel en zo'n 6 meter verder stopt. De ren is ongeveer3.5 meter breed. Het hok zelf staat uiteraard in deze ren en op iets meer dan een meter afstand van de perceelgrens.
Dan is er geen enkel probleem

Mariette
Berichten: 2507

#18 , 19 feb 2016 12:53

Bedankt voor je antwoord. Om op je vragen te antwoorden:

De ren van de kippen bevindt zich in onze achtertuin, tegen de scheiding met de buren (de omheining van het perceel is hier ook de omheining van de kippenren). De exact afmetingen ken ik zo niet uit het hoofd. Ik schat dat de ren start zo'n 17 meter na onze achtergevel en zo'n 6 meter verder stopt. De ren is ongeveer3.5 meter breed. Het hok zelf staat uiteraard in deze ren en op iets meer dan een meter afstand van de perceelgrens.
Dan is er geen enkel probleem
Ook niet als het huis van de buren slechts 35cm van diezelfde omheining staat?
Het huis van onze buren staat echter zeer ver naar achter ingeplant en zeer dicht (ongeveer 35cm) tegen de scheiding, waardoor het kippenhok aan hun achtergevel komt te liggen.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”