klacht over boom

eylis
Berichten: 8840

Re: klacht over boom

#31 , 10 jul 2016 21:09

laten we even met de voetjes terug op de (tuin)grond landen... een vrij grote tuin in een residentiele villawijk en daar staat een berkenboom in. In een tuin stààn bomen en alle bomen verliezen bladeren en tuifmeeldraadjes. De ene soort al meer dan de andere. Mevrouwtje is 82 en kan geen bladeren meer harken. Ik vraag me af of ze uberhaupt ook haar eigen tuin nog kan onderhouden. Of het voor Mevrouw geen tijd is om in een verzorgingsflat te gaan wonen, ipv in een (te grote) villa met een (te grote) tuin. Het probleem stelt zich vooral daar, denk ik. en we kunnen met zijn allen muggeziften wélke bomen wél en welke bomen minder geschikt zijn in tuinen. Maar dat is wél de vrijheid van een eigenaar van een huis met een (vrij grote) tuin. er zijn regels waar en hoe je struiken en bomen mag planten. Maar als iemand die regels respecteert moet men ook de persoonlijke vrijheid van die tuinbezitter respecteren. Daar aan zitten, zou écht wel te ver gaan. Kunnen we met zijn allen stenen koertjes van 100 vierkante meter zetten rond onze huizen.
In een residentiele villaTUINwijk....
Poster: meld vriendelijk aan het Mevrouwtje dat ze voor de leive vrede best eens contact opneemt met de wijkagent om haar probleem te bespreken, want dat je zelf meent dat je qua reglementen en gemeentelijke verordeniningen helemaal in orde bent.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
cesto
Berichten: 324

#32 , 10 jul 2016 22:11

laten we even met de voetjes terug op de (tuin)grond landen... een vrij grote tuin in een residentiele villawijk en daar staat een berkenboom in. In een tuin stààn bomen en alle bomen verliezen bladeren en tuifmeeldraadjes. De ene soort al meer dan de andere. Mevrouwtje is 82 en kan geen bladeren meer harken. Ik vraag me af of ze uberhaupt ook haar eigen tuin nog kan onderhouden. Of het voor Mevrouw geen tijd is om in een verzorgingsflat te gaan wonen, ipv in een (te grote) villa met een (te grote) tuin. Het probleem stelt zich vooral daar, denk ik. en we kunnen met zijn allen muggeziften wélke bomen wél en welke bomen minder geschikt zijn in tuinen. Maar dat is wél de vrijheid van een eigenaar van een huis met een (vrij grote) tuin. er zijn regels waar en hoe je struiken en bomen mag planten. Maar als iemand die regels respecteert moet men ook de persoonlijke vrijheid van die tuinbezitter respecteren. Daar aan zitten, zou écht wel te ver gaan. Kunnen we met zijn allen stenen koertjes van 100 vierkante meter zetten rond onze huizen.
In een residentiele villaTUINwijk....
Poster: meld vriendelijk aan het Mevrouwtje dat ze voor de leive vrede best eens contact opneemt met de wijkagent om haar probleem te bespreken, want dat je zelf meent dat je qua reglementen en gemeentelijke verordeniningen helemaal in orde bent.
Het is niet aan ons te bepalen of mevrouwtje haar tuin nog kan onderhouden of ze beter in een verzorgingsflat zou moeten gaan wonen. Daar gaat het helemaal niet om. Ik zou qua leeftijd een kleinkind kunnen zijn van die vrouw, en ik kan mijn tuin goed ondehouden. Ik moet echter mijn oprit, buitentrap en garage bijna dagelijks speciaal moet gaan vegen (nu van de tuifmeeldraadjes, in de herfst van de bladeren), kan de helft van mijn ramen niet openen, anders vliegen die draadjes overal binnen, heb die draadjes sowieso overal liggen op de vloer. Het extra werk en het ongemak dat die berk me veroorzaakt hebben niets te maken met mijn leeftijd, het feit dat ik zelf een tuin heb of niet. Het is gewoon niet de bedoeling dat je buren constant last hebben van je vuil.
Het is uiteindelijk een kwestie van respect. Als ik in een appartementengebouw woonde zou ik bij voorbeeld meer opletten dat ik de tv niet te hard zet, geen lawaai maak om de buren niet te storen. Je hoeft geen regels of wetten te overtreden om toch een lastige buurman/buurvrouw te zijn. Mar goed, we zijn inderdaad niet allemaal gelijk...

eylis
Berichten: 8840

#33 , 10 jul 2016 22:47

en dan komt de hamvraag nog niet eens aan bod..?krijgt poster wel een kapvergunning om die boom te rooien? Misschien Moét die wel blijven staan omdat het te gevaarlijk is om te rooien :-)

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#34 , 11 jul 2016 08:57

Een boom die er waarschijnlijk al 100 jaar of meer staat.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”