Correctie afrekening syndicus

dssofie
Topic Starter
Berichten: 1

Correctie afrekening syndicus

#1 , 10 feb 2016 13:05

Goede middag,

Gisteren kreeg ik een schrijven van de syndicus van het appartement dat ik op 4/11/2014 heb verkocht.

Het betreft een schrijven van de huidige syndicus dewelke het beheer heeft overgenomen van de vorige:
Ik citeer:

"Bij de overname van het financieel beheer werd op basis van de overgedragen cijfers een foutieve openingsbalans geplaatst in ons computerprogramma. Doordat geen eindbalans afgeleverd werd door de ex-syndicus, werd een vergissing begaan met de krantensaldo en het reservefonds. Dit heeft als gevolg dat de verstuurde individuele afrekening voor periode 28.09.2013 - 30.09.2014 foutief is. De gehele boekhouding diende verwijderd en opnieuw herbereken te worden. In bijlage vindt u de verstuurde foute afrekening en de correcte afrekening voor periode 29.09.2013 - 30.09.2014. De wijzigingen werden gemarkeerd."

Het gaat dus over de afrekening vorige periode welke +246,11 euro was, en de nieuwe syndicus zegt nu dat dit in min moet genomen worden. Dit is het enige dat gemarkeerd staat, maar ze eisen nu (met daarboven een vervaldatum van 31/10/2015) een bedrag van 540,47 euro !!!

Is dit wettelijk dat de nieuwe syndicus, zonder het medeweten van de mede-eigenaars of de toenmalige eigenaars een wijziging/correctie doet aan een afrekening dewelke werd goedgekeurd tijdens een Algemene Vergadering? Kan dit zomaar dat zij mij eisen om dit bedrag 2 jaar na datum te laten betalen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Met vriendelijke groet,
Sofie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 10 feb 2016 13:25

Is alleszins nog niet verjaard.
Indien u niet akkoord gaat moet u dit voorleggen aan de vrederechter.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”