m'n ex-partner wil niet inpakken en verhuizen

mezeke
Topic Starter
Berichten: 1

m'n ex-partner wil niet inpakken en verhuizen

#1 , 20 nov 2007 23:00

Maandag aanstaande wordt de afkoop van ons huis afgehandeld bij de notaris en is ons huis van mij. Mijn ex-patner is jammer genoeg niet gehaast om haar boeltje te komen inpakken en te verhuizen, terwijl zij de woning al sinds april dit jaar verlaten heeft. Kan ik haar dwingen bij de notaris haar sleutel af te geven en tot wanneer kan ik een ultimatum stellen om haar spullen definitief te verhuizen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 21 nov 2007 15:39

Om te vermijden dat ze uw huis bijtreedt terwijl u er niet bent kunt u na het tekenen van alle aktes uw sloten laten veranderen.

U kunt bij het tekenen van de aktes nogmaals aanmanen zo snel mogelijk materiaal te komen oppikken. Eventueel bekrachtigt u dit met een aangetekend schrijven.

Wat u daarna echter moet of mag doen, kan en jurist u beter vertellen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 23 nov 2007 10:42

“Art.1919.Zij(=de bewaargeving) is niet voltrokken dan door de werkelijke of de fictieve overgave van de in bewaring gegeven zaak.Fictieve overgave is voldoende, wanneer de bewaarnemer reeds uit enigen anderen hoofde in het bezit is van de zaak die men hem op grond van de bewaargeving laat behouden.”(Burgerlijk Wetboek).

‘De aansprakelijkheid van de hotelhouder voor beschadiging, vernieling of ontvreemding van zaken die een gast meebracht begint, zelfs zo deze zaken niet uitdrukkelijk in bewaargeving werden gegeven in handen van de hotelhouder, van zodra de gast zijn intrek heeft genomen in het hotel.Ze eindigt op het ogenblik dat de gast er over geen slaapgelegenheid meer beschikt‘(Antwerpen 23 november.1988,Pas. 1989,II,127).

Deel uw ex-partner aangetekend mee dat u de bewaargeving van haar inboedel beëindigd acht op bvb. 15 december 2007 en dat u haar vanaf dan een schadevergoeding van xx,00 euro per dag aanrekent voor het verder onrechtmatig bezetten van uw woonruimte.

Zonodig zal u haar voor de vrederechter moeten dagen om haar inboedel bij vonnis uit te laten zetten door gerechtsdeurwaarder.U kan haar echter vooraf nog laten oproepen voor dezelfde rechter in minnelijke schikking.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”