Bouwerf buur gedeeltijltelijk op ons terrein

sniper8999
Topic Starter
Berichten: 2

Bouwerf buur gedeeltijltelijk op ons terrein

#1 , 27 jan 2016 15:11

Ik ga even kort de situatie trachten te schetsen. Sinds Juni 2015 hebben wij een nieuw huis gekocht. Naast het huis lag een bouwgrond waarvoor reeds een vergunning was aangevraagd en goedgekeurd. In de 3 maanden tussen het tekenen van de verkoopsovereenkomst en de papieren bij de notaris zijn de buren begonnen met bouwen (omdat anders de vergunning ging vervallen). Hiervoor waren ze begonnen met het uitgraven van de grond voor een kelder langs de gemeenschappelijke muur en onze tuin. Bij het graven is gedeeltelijk een stuk van onze tuin ook uitgegraven (zo een 2 op 1 meter en 2 meter diep). Ik vermoed omdat ze niet loodrecht kunnen graven. Ze hebben toen de vorige eigenaars achteraf verzekert dat ze dit terug in oorspronkelijke staat gingen herstellen. Nu zijn we ondertussen 6 maanden verder en zijn wij het huis zelf ingetrokken. Intussen is er echter op het erf niets meer gebeurt en is het gat er nog steeds (weliswaar afgezet met een paar erfhekken). Gezien er echter geen vooruitgang is op het erf zou ik echter het gat graag gedicht hebben. Via de gemeente heb ik een telefoonnummer te pakken gekregen van de contactpersoon op de vergunning maar telkens als ik bel wordt er ofwel direct afgelegd ofwel beweert dat ze geen nederlands spreken.

Ik zit nu een beetje in dilemma wat best de volgende stap is die ik kan ondernemen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
k.b.
Berichten: 876

#2 , 27 jan 2016 15:31

Aangetekende zending naar de bouwheer zou ik zeggen ... met vraag tot herstel in zijn oorspronkelijke toestand van uw perceel binnen een redelijke termijn ...

k.b.

mjers
Berichten: 1788

#3 , 27 jan 2016 15:46

Zie raad van k.b. + indien ze niet reageren binnen de redelijke termijn zal je naar het vredegerecht moeten.

Reclame

sniper8999
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 30 jan 2016 09:18

Bedankt voor de info. Het lag in de lijn van mijn verwachtingen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”